Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Ferrari natočili při testech už jen s drobnou kamufláží, působí skutečně velmi neobvykle
2.5.2022 | Petr Miler
Už mnohokrát jsme slyšeli automobilky tvrdit, kterak jejich SUV bude něco jiného, vzdálí se konvencím a půjde si svou vlastní cestou. Výsledkem bylo pokaždé docela tuctové „esúvéčko”, v případě tzv. FUV Ferrari to ale očividně platit nebude.
Příchod prvního SUV s logem Ferrari je nepochybně na spadnutí, už jsme jej dokonce mohli vidět i bez maskování. Tajně pořízené záběry kdesi v útrobách maranellské fabriky značky ale nedávaly jasnější představu o proporcích auta, tu si můžeme dosud nejlepším způsobem udělat až nyní. V ulicích stejného města byl totiž natočen prototyp vozu kompletně „ve vlastní kůži”, tedy finální karoserii jen s tenounkým maskováním. A není to nezajímavý pohled.
Cílem značky podle jejích slov od počátku ostatně bylo nabídnout auto, které bude největším extrémem své třídy. Když si k tomu přidáme dřívější slova dnes už odvolaného technického šéfa značky Michaela Leiterse (právě usedl do křesla generálního ředitele McLarenu), podle nějž měl vůz spojit vlastnosti nezbytně nutné jak pro SUV, tak pro skutečné Ferrari, dalo se něco neobvyklého čekat. A podle přiloženého videa to přesně tak vypadá.
Už dávno nejde o mulu, kterou bývalo upravené SUV Maserati jménem Levante, ale předprodukční vůz podstupující testy v běžném provozu v okolí Maranella. Auto je zřetelně menší a především nižší než obvyklá SUV, působí spíše jako zvýšený hatchback nebo už neprodávané čtyřmístné Ferrari GTC4 Lusso na fotkách níže. Jen vedle čtveřice míst má i pětici dveří, byť z proporcí se nezdá, že by prostor vzadu vyloženě lákal k nasednutí. SUV Ferrari, které ponese jméno Purosangue, by tak skutečně nemělo působit tuctově, ostatně sama automobilka mu chce říkat FUV - Ferrari Utility Vehicle.
Už zmiňovaný Michael Leiters, někdejší šéf vývoje Porsche Cayenne a Macan, řekl, že SUV a Ferrari nemusí být protiklad. Současně ale přiznal, že i při vývoji tohoto modelu poznává tradiční úskalí vývoje takových aut. Pokud má jít jen o cokoli s vyšší stavbou, pak problémy nevyvstanou, když se ale výrobce rozhodne skloubit vyšší stavbu karoserie a vyšší těžiště s dobrými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a současně komfortem, který očekáváte od vozu pro každý den, pak to vůbec není jednoduché.
Z dostupných informací dále víme, že vývojový tým se musí vypořádat i s pohonnými jednotkami a jejich zvukovým projevem. Vůz jako takový se totiž musí zaměřovat na rodinné potřeby a sloužit tedy bude i delšímu cestování, což u Ferrari není obvyklé zadání. Proto musí jako skutečné Ferrari na jednu stranu umět znít, ale současně s tím permanentně nezatěžovat posádku, pakliže si to bude přát.
Pokud tohle všechno Ferrari skloubí způsobem, na kterým neohrne nos ani automobilový nadšenec, pakl klobouk dolů. Na výsledek si ale budeme muset ještě chvíli počkat, byť dlouhá chvíle to určitě nebude - prodeje vozu mají začít letos v červenci a oficiální premiéra tak musí přijít v mezičase. Až po ní budeme mít jasněji v jeho šancích naplnit jistě vysoká očekávání zákazníků značky.
Dlouho se mluvilo o tom, že chystané Ferrari Purosangue bude spíše kráčet ve stopách již ukončeného GTC4 Lusso, a bude tedy spíše jakýmsi zvýšeným hatchbackem než SUV. Video s už jen lehce kamuflovaným prototypem modelu Purosangue níže tomu rozhodně neodporuje. Foto: Ferrari
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 28 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 10:17 - pavproch
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Onboard videa 04.25. 08:36 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz