Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025 | Petr Prokopec
Už žádné muly postavené z Maserati, tohle je skutečné elektrické Ferrari těsně před dokončením. Jen jeho kamufláž je tak výrazná, že připomíná jiné auto. Jeho finální provedení nám automobilka představí natřikrát v průběhu následujícího půlroku.
Není tajemstvím, že Ferrari chystá svůj první elektromobil. Italové podobně jako třeba Porsche chtěli elektrický pohon nabízet ve velkém, jejich klientela jim ale řekla poměrně jasně, co si o takovém plánu myslí. I proto firma druhý zvažovaný model odpískala a povahu toho prvního dramaticky změnila. Do prodeje ale nakonec nějakým způsobem dorazí, a to přibližně za rok. Od alespoň dílčí premiéry jsme přesto vzdáleni už jen pár týdnů.
Po Itálii se tak začínají prohánět už hotové předprodukční prototypy. Protože ale Ferrari nechce dopředu propálit jejich vzhled, vozy obalilo dodatečnými panely, se kterými vypadají jako nějaké kombíky z 80. let nebo malé dodávky s tvary krabice. Nic takového samozřejmě ve výrobě neočekáváme, na druhou stranu však designové oddělení značky poslední dobou dobrou práci neodvádí.
Možná i proto automobilka přistoupí k poněkud neobvyklému způsobu prezentace. V prvé řadě nám představí platformu a použité technologie, a to již 9. října. Někdy na přelomu letošního a příštího roku pak bude odhalen interiér, než se na jaře 2026 elektromobil ukáže i zvenčí. Již nyní se nicméně ví, že veškerý vývoj probíhal v Maranellu, kde Ferrari pro vůz postavilo i zcela novou budovu.
Cena vozu má startovat nad 10 miliony korun, v případě názvu se pak mluví o označení Elettrica, které však nejspíše bude jen pracovním. Pokud se ale ukáže, že vůz má poměrně blízko ke kombíku, jak se zdá z fotek prototypů, možná pro něj Italové vzkřísí název Breadvan, který byl použit na zakázkovou verzi Ferrari 250 GT SWB. Ta se totiž nad zadní nápravou také dočkala „batohu“.
Původní Breadvan vznikl na popud hraběte Giovanni Volpiho, majitele závodního týmu Scuderia Serenissima, který chtěl, aby původní model 250 GT byl na okruzích stejně schopný jako novější Ferrari 250 GTO. Technik Giotto Bizzarrrini proto s pomocí karosáře Piera Droga přišel s neobvyklou Kammovu zádí, která francouzský tisk přivedla k přezdívce La Camionnette, z níž poté vzešel Breadvan.



Takto vypadal původní Breadvan, přičemž testovací prototypy prvního firemního elektromobilu na záběrech níže jej nápadně připomínají. Sériová verze ale bude vypadat jinak. Foto: Ferrari
Zdroj: Derek.photography@Instagram
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
28.10.2025
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
28.10.2025
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
28.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Západní automobilka si koupila čínské Porsche za cenu Octavie a rozebrala ho na díly, aby zjistila, čemu se nemůže vyrovnat
29.10.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 21:03 - Stepan
- Přituhuje 11.27. 19:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.27. 19:23 - řidičBOB
- VZKAZY 11.27. 17:04 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
