Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
První korejský hot hatch vyzval na souboj „originál” z Německa. Jak dopadl tentokrát?
24.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Proti francouzské konkurenci překvapivě neobstál, i když měl být jedním z králů segmentu. Teď se postavil té německé, ovšem v o poznání jednodušší disciplíně - ve sprintu.
Před měsícem jsme si poprvé mohli představit nové Hyundai i30 N ve společnosti konkurence. Před testem zaměřeným na okruhovou jízdu jsme rozhodně netipovali Peugeot 308 GTi na vítěze, koneckonců se jedná o již postarší model, který je navíc výkonově o chloupek slabší. V případě Korejce pak navíc jeho duchovní otec, někdejší šéf divize BMW M Albert Biermann, mnohokrát prohlásil, že právě na závodní trati bude i30 N patřit na úplnou špičku. Jenže horší brzdy, diferenciál i vyšší hmotnost jej nakonec pasovaly do role poraženého.
Nyní tu máme další srovnání, tentokráte s Volkswagenem Golf GTI. Ten je pojízdnou definicí ostrých hot hatchů a modelem, se kterým se musí srovnávat každý vůz, který chce v tomto segmentu uspět. Je to velmi komplexní auto, snad nikdy ale neplatilo za nejrychlejší v přímce a právě na tuto disciplínu bylo zaměřené jeho srovnání s Hyundai i30 N. To bylo i v tomto klání favoritem, vedlo si tentokrát lépe?
Nebudeme vás napínat a rovnou dopředu uvedeme, že tentokrát se očekávání naplnila do puntíku. Dáno je to zejména rozdílem ve výkonech, neboť zatímco na německé straně stojí základních 230 koní a sprint na stovku za 6,4 sekundy, Korejci přivezli do testu svůj vrchol, tedy 275 koní, s nimiž se pojí 6,1sekundová akcelerace.
Mnohého by jistě mohlo zajímat, jak je možné, že rozdíl 45 koní nakonec přináší Hyundai pouze 0,3sekundový náskok. Dáno je to poměrně vyrovnaným točivým momentem a tedy i výkonem obou aut v nižších otáčkách, Golf GTI nabízí 350 Nm a i30 N pouze tři Newtonmetry navrch. Kromě toho Korejec skutečně může být považován za obézního, ve výkonnější variantě na ručkách vah vykáže minimálně 1 429 kilogramů, Němec je o 47 kilo lehčí.
Taková je tedy teorie, v praxi pak došlo hned na tři rozjezdy. Hyundai vyhrálo všechny, ať již byl aktivován systém Launch Control či nikoliv. S ohledem na výše zveřejněné technické parametry to ale není až tak překvapivé. Docela by nás proto zajímalo, jak by na tom byl Golf GTI s 245 koňmi, který by měl teoreticky stovku pokořit za 6,2 sekundy. Tedy sice nadále o chlup pomaleji než i30 N, nicméně na papíře. Byla by ovšem taková i skutečnost?
Úvahy ale nyní ponechme stranou a místo toho jen potvrdíme korejské vítězství, které ovšem lehce kalí fakt, že k jeho dosažení byla zapotřebí větší suma. Provedení s 275 koňmi vyjde na 779 900 Kč, což je o 80 tisíc korun vyšší částka, než za jakou lze pořídit základní Golf GTI. Pravda, výbava bude na korejské straně o poznání bohatší, nicméně o tu v tomto testu nešlo. VW tedy až tak poraženecky z tohoto klání odjíždět nemusí.
Hyundai i30 N tentokráte neponechalo nic náhodě a souboj s Volkswagenem Golf GTI rozhodlo ve svůj prospěch. S ohledem na výrazný rozdíl ve výkonech i ceně to ale není zas až tak překvapivé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito