Prý úchvatný rekord elektromobilu po pár týdnech překonalo 7 let staré, už nevyráběné auto se spalovacím motorem

Měla to být ukázka dominance elektrického pohonu nad vším ostatním, celý rekord ve zrychlení a následném zpomalení Rimacu Nevera se ale tak trochu otočil proti jeho strůjcům. Už nevyráběné, o stovky koní slabší auto s jednou poháněnou osou ho obratem smázlo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Prý úchvatný rekord elektromobilu po pár týdnech překonalo 7 let staré, už nevyráběné auto se spalovacím motorem

17.6.2023 | Petr Miler

Prý úchvatný rekord elektromobilu po pár týdnech překonalo 7 let staré, už nevyráběné auto se spalovacím motorem

/

Foto: Koenigsegg

Měla to být ukázka dominance elektrického pohonu nad vším ostatním, celý rekord ve zrychlení a následném zpomalení Rimacu Nevera se ale tak trochu otočil proti jeho strůjcům. Už nevyráběné, o stovky koní slabší auto s jednou poháněnou osou ho obratem smázlo.

Ani ne před měsícem jsme vás informovali o tom, že Rimac se svou Neverou stanovil 23 nových rychlostních rekordů. Mezi těmi hrála prim disciplína 0-400-0 km/h, kterou vůz zvládá za 29,93 sekundy. Je to jistě výjimečný čas, kterým chtěli Chorvaté ukázat dominanci elektrického pohonu, jenž se pro takové disciplíny hodí ze všeho nejvíce. Ani tehdy jsme ale nad výsledky vozu příliš nejásali.

Jednak platí, že potřebuje extrémních 1 900 koní na všech kolech, aby byl takto rychlý, neboť vůz váží - bez legrace - 2,3 tuny. Na sportovní kupé pro dva bláznivá hodnota, větším problémem je ale následek zkombinování všech parametrů. S jen 120kWh baterkami, takovou hmotností a takovým výkonem zvládne auto ujet naplno jen 25 kilometrů na jedno nabití, což je absurdně málo a využitelnost dynamiky tohoto vozu se moc daleko za jeden sprint 0-400-0 km/h ani nemá šanci podívat.

Tím pravým fórem ale nakonec je, že rekord Nevery dlouho nevydržel. A že mu ho sebralo o 7 let starší auto s jednou poháněnou osou a o 400 koní nižším výkonem, které je postaveno kolem více než 1100koňového spalovacího motoru, jemuž elektřina jen pomáhá. Jde o Koengisegg Regera, který i s pomocí elektromotorů generuje až 1 515 koní výkonu, prodával se od roku 2016 a od roku 2022 už se ani nevyrábí. Přesto díky podstatně nižší hmotnosti (1 570 kg) Rimac slupnul jako malinu.

Švédský hypersport zvládl disciplínu 0-400-0 km/h za neuvěřitelných 28,81 sekundy, tedy o více jak sekundu rychleji než chorvatský elektromobil. A Koengisegg to neopomněl řádně okomentovat, podle něj je Regera „stále králem, který vládne i v dnešním extrémně konkurenčním automobilovém prostředí přesto, že byla vyvinuta už před 10 lety“. Co k tomu dodat? Snad jen konkrétní hodnoty všech jednotlivých rekordů (najdete je níže) a také fakt, že švédská automobilka tím neřekla poslední slovo. V záloze má mnohem novější model Jesko Absolut, který má být ještě podstatně rychlejší.

Hodnoty akcelerace a decelerace Koenigseggu Regera při rekordních jízdách

0-400-0 km/h: 28,81 s
0-400 km/h: 20,68 s
400-0 km/h: 8,13 s

0-250-0 mph: 29,60 s
0-250 mph: 21,35 s
250-0 mph: 8,25 s


Prý úchvatný rekord elektromobilu po pár týdnech překonalo 7 let staré, už nevyráběné auto se spalovacím motorem - 1 - Koenigsegg Regera 0-400-400 rekord 2023 01Prý úchvatný rekord elektromobilu po pár týdnech překonalo 7 let staré, už nevyráběné auto se spalovacím motorem - 2 - Koenigsegg Regera 0-400-400 rekord 2023 02Prý úchvatný rekord elektromobilu po pár týdnech překonalo 7 let staré, už nevyráběné auto se spalovacím motorem - 3 - Koenigsegg Regera 0-400-400 rekord 2023 03
Tohle auto Koenigsegg vyvíjel už před 10 léty, v roce 2015 jej poprvé ukázal a do roku 2022 vyprodal všech 80 kusů. Přesto je dnes rychlejší než novější elektrický hypersport Rimacu. Tak jde je ten pokrok? Foto: Koenigsegg

Zdroj: Koenigsegg

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše