Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Range Rover Evoque dostane ostrou verzi s výkonem 300 koní
8.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka Land Rover řeší zajímavý i když poněkud prozaický problém. Postavila nový Evoque s výkonem 300 koní a teď neví, jaké mu dát jméno.
Existují zákazníci, kteří si myslí, že sportovní SUV je dobrý nápad. A protože automobilky jsou tady od plnění skoro všech přání, prodávají se i auta jako BMW X6 M nebo Cayenne Turbo. Také Land Rover má díky kompresorovému osmiválci pár příspěvků do klubu nekorektních, který se již brzy rozroste o dalšího, menšího člena.
Pokud si dnes chcete koupit Range Rover Evoque s výkonným motorem, máte možnost pořídit si jej s dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 240 koní a nejvyšším točivým momentem 340 Nm, což je známý Ecoboost od Fordu. Není to málo, ale na hmotnost téměř 1,7 tuny ani nijak závratné číslo. V tuto chvíli ovšem už existuje prototyp se stejným agregátem naladěným na 300 koní. Jezdil s ním například také David Mitchell, ředitel programu modelu Evoque, který pro britský Autocar řekl: „Podvozek to zvládne.“
Zanedlouho by to mohli poznat také motoristé v běžném provozu, do té doby ale bude muset Land Rover vymyslet, jak ostrý Evoque pojmenuje. Větší modely s přeplňováním nesou označení Supercharged, což je odkaz na mechanicky poháněný kompresor a k motoru s turbodmychadlem na výfukové plyny se moc nehodí. A štítek s nápisem Evoque Turbo zase postrádá tradici. „Budeme se muset podívat po nějakém symbolu nebo vymyslet podznačku,“ potvrzuje Mitchel.
Ať už ale vymyslí jakékoli jméno, nový motor nám prozrazuje více, než by se na první pohled zdálo. Třeba to, že 250 koní Fordu Focus ST není poslední instance, kam může dvoulitrový Ecoboost zajít.


























Nejsilnějším motorem v nabídce je momentálně dvoulitr o výkonu 240 koní
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejnovější články
Majitel špičkové Tesly poznal, zač je v Pardubicích elektrický perník, 24 tisíc ujetých km ho stálo ukrutné peníze
před hodinouNekupujte si elektromobil, v roce 2030 už ho ani nebudete mít čím nabíjet, varují Nizozemci na základě zprávy operátora sítě
před hodinouŠéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před 11 hodinamiPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
včeraSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 08.03. 22:42 - Truck Daškam
- Bellet J 12 RS 08.03. 21:39 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.03. 20:27 - řidičBOB
- Onboard videa 08.03. 16:55 - Truck Daškam
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda