Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Renault překvapil. Podívejte se, jak rychlé a hravé auto dostal do výroby
7.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Mnozí nevěřili tomu, že Renault dokáže novodobému Alpine A110 nadělit ty vlastnosti, které definovaly jeho předchůdce. Jenže zjevně to dokázal.
Trvalo to věky. Už v roce 2008 jsme psali o tom, že Renault plánuje oživení značky Alpine a v roce 2012 vám ukázali první koncept novodobého Alpine A110. Čekali jsme ale ještě další čtyři léta na chvíli, kdy Francouzi přišli s hotovým autem a teprve letos do detailu představili produkční verzi. Teď se za volant vozu dostali první lidé mimo automobilku a zdá se, že všechno to čekání za to stálo.
První testy proběhly na velmi technickém okruhu Grand Sambuc ve Francii a zdá se, že pro nový A110 je to ideální hrací plocha. Kupátko s výkonem 186 kW (250 koní), hmotností 1080 kg a pohonem zadních kol bohužel postrádá manuální převodovku, i s automatem se ale zdá být velmi poslušné. Řidič na videu ovládá Alpine jako autíčko na dálkové ovládání a A110 do zatáček pokládá v přetáčivých smycích s pozoruhodnou lehkostí. Jízda připomíná motokáru na studených pneumatikách - stačí předek namířit do vnitřní strany zatáčky, nechat záď vklouznout do šikany a pak už jen plynem s úsměvem korigovat výjezd dveřmi napřed.
Přetáčivé tendence se u dnešních aut nenosí, je příjemné vidět, že Alpine zůstal u starých pořádků a pokračuje v návaznosti na svoji historii. Pozitivní je vypínatelná stabilizace, která to všechno dovoluje a sympatická je i dynamika vozu v přímce, bez níž to také nejde. I na krátkých rovinkách se Alpine podívá za hranici 200 km/h, i tady jsme čekali méně.
Podívejte se na to všechno sami. Zatím nemáme dojmy z první ruky, ale z toho, co můžeme vidět, je tohle překvapivě rychlé a překvapivě hravé auto...








Nový Alpine A110 se předvedl v pro něj ideálním prostředí a nezklamal ani v nejmenším
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
včeraNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Manzi vyhrál finále šampionátu, 17. Vostatek včera 19:29
- Bulega odvrátil první Toprakův mečbol včera 19:10
- Sprint Race dominancí Aprilie včera 10:57
- Superpole Superbike vyhrál Bulega včera 10:00
- Moto2: V Down Under se pojede bez Salače včera 09:12
Nejnovější články
Je to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
před hodinouFerrari postavilo pro svého zámožného klienta unikátního moderního nástupce legendární F40, na cenu se raději neptejte
před 2 hodinamiZbavit se zbytečných zaměstnanců nakonec pro Mercedes nebylo tak těžké. Stačilo jim nabídnout 13 milionů a jdou sami
před 4 hodinamiDosud neznámá firma ukazuje Porsche, jak znovu dělat žádoucí auta podle jeho vlastního receptu
včeraReálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva