Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Richard Hammond v testu strhal SUV Ferrari. Nechápe ani samotné auto, natož ceny jeho příplatků
7.12.2024 | Petr Miler
Jakékoli auto od Ferrari chcete mít rádi, už kvůli jeho jeho nezaměnitelné auře. Ale ono to někdy prostě nejde, tedy pokud zůstáváte nohama na zemi a přemýšlíte hlavou. Richard Hammond z Top Gearu a The Grand Tour se přes to nedokáže přenést, i když se snaží.
Ferrari bývá označováno za nejvytouženější automobilovou značku světa. A není těžké se s tím ztotožnit, už aura daná životním příběhem jejího zakladatele, který ji doslova vydupal ze země jako projev své nezkrotné touhy závodit, je ohromující. Dlouho svou automobilku vedl jako venkovský italský rodinný podnik, přesto s ní postupně dokázal vystoupat až na samotný vrchol potravního řetězce závodních i silničních aut. Až do své smrti ji pak vidět vzkvétat až do pozice nejúspěšnějšího konstruktéra historie Formule 1 i strůjce řady mimořádných strojů, kterou symbolicky zakončil dnes ikonický model F40.
Hluboce to respektuji, Enza Ferrariho obdivuji pro všechno, čím byl i nebyl, ale žádné moderní auto jím založené automobilky bych nechtěl. Vadí mi už jím zavedená tradice hrát si s touhou klientů značky jako domina s choutkami svého klienta, jak kdysi věc trefně připodobnil Jay Leno. Ale i kdybych se přes svérázné obchodní praktiky firmy přenesl, ani samotná auta značky mě dávno neberou. Nepřijdou mi dnes postavená kolem řidičských tužeb, jsou přes své nepochybné kvality hlavně symboly svého druhu a jako takové hrají na trochu jiné struny, než rád slyším znít.
Podobné postoje nejsou v automobilové žurnalistice moc obvyklé, o to víc mě potěšil Richard Hammond, kterému v Británii Ferrari půjčilo model Purosangue. Tedy v posledních letech mnohokrát skloňované SUV Ferrari, kterému ale SUV nikdo nemá říkat. A trochu si naběhlo. Hammond - ve zkratce řečeno - o tomto autě říká, že ho nechápe, nevidí v něm smysl, jeho kvality vnímá jako zcela nepřiměřené jeho ceně a už vůbec nerozumí tomu, jak si za některé jeho prvky může automobilka účtovat takové peníze. Chovat se výrobce aspoň v posledních dvou aspektech jinak, zřejmě by auto vnímal pozitivněji, ale takto to zkrátka nejde
Purosangue v Británii začíná na 313 000 librách (cca 9,5 milionu Kč), což je samo o sobě hodně, ale auto, který testoval, vyšlo na 480 tisíc liber, tedy 14,5 milionu korun. A co je na něm zvláštního? Modrý lak za 22 500 liber, tedy asi 680 tisíc Kč? I žluté pruhy na něm jsou za 14 500 GBP (asi 440 tisíc Kč) navíc a lakované znaky Ferrari bocích za 9 500 GBP (cca 287 tisíc Kč). Hammond to prostě nechápe, když výmluvně říká, že auto přece v továrně musí nalakovat tak jako tak, proč tedy chtějí 680 tisíc Kč za to, že vezmou do ruky plechovku s modrou barvou místo červené?
Jízdně u něj auto prochází, ale ohromuje ho? Ne. Říká, že si kdysi koupil model 550 Maranello a miloval ho jako výjimečný motor na kolech, ke kterému jste dostali i zbytek auta. Purosangue má sice motor v zásadě podobný, je to pořád objemný V12 bez turba, ale teď je schovaný někde v zástupu palubních počítačů jako něco navíc. A zrovna elektronizace auta ho ničí - nedokázal prý ni přijít na to, jak přepínat vyhřívání sedadel, nemluvě o už tradičních podivnostech Ferrari typu ovládání blinkrů, hromady přepínačů na volantu a dalších dobře známých věcech.
Purosangue prostě u Hammonda neprochází a se svým typickým humorem říká, že by si raději místo lakovaného loga na něm koupil Dacii a místo zbytku auta dům. Což by skutečně mohl. Podívejte se ale na všechny jeho postřehy sami, je to recenze jako z časů Top Gearu.






O výjimečnosti Ferrari Purosangue nemá smysl pochybovat, ale za jeho cenu? A se vším tím divadlem okolo? Asi nic pro racionálně uvažujícího člověka. Foto: Ferrari
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejčtenější články
Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva