Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidič cisterny se zkusil otočit na silnici na hraně útesu. Podívejte se, jak dopadl
30.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Silnice široká sotva na dvě auta, na jedné straně skála, na druhé sráz. Tady by se otáčel jen dokonalý machr, nebo totální šílenec.
Řidiči kamionu jsou v silničním prostředí samostatnou kapitolou. Relativně uzavřená komunita profesionálních šoférů se svým jednáním často dobrovolně vymezuje vůči řidičům osobních vozů. Jedni nemohou a nebo spíše nechtějí pochopit druhého, naschvály nejsou ničím výjimečným. Nevraživost potkáváme denně na cestách a někdy může zajít za hranice rozumného chování.
Přitom za volantem aut všech velikostí sedí pořád jen lidé. Pocit nadřazenosti kamioňáků lze do jisté míry chápat - řidiči nákladní soupravy sice občas vyvedou hloupost, ale jinak v sobě nezřídka skrývají ohromné schopnosti a zkušenosti. Ovládat mnohatunový kolos není snadné a když to děláte řadu hodin den co den...
Někteří piloti náklaďáků díky tomu disponují výjimečným umem nebo alespoň podobně mimořádným sebevědomím. Jedno z toho bude platit i v dnešním případě, kdy se jeden čínský šofér náklaďáku rozhodl otočit ve slepé uličce. Ale ne jen tak ledajaké, bylo to na dost improvizované silnici, jejíž hranice na jedné straně definovala skála a na druhé hluboký sráz. A svodidla nikde.
Odvážný muž ukázal nervy z oceli, když na takovém místě zkusil otočit cisternu. Manévr roku na hranici života a smrti mohl provést jen tak, že částí cisterny i kusem zadní dvounápravy pravidelně visel nad strží. Musel trpělivě mnohokrát popojet vpřed a zad, aby mohl kamion nasměrovat zpět do směru, ze kterého přijel.
Nás nutně fascinuje jeho důvěra v pořádně nezpevněný povrch - stačilo by odlomení hrany silnice a na kameře by měl řidič své poslední minuty života. Místo toho za pomocí závozníka na centimetr přesně několikrát otočí volantem a vítězně odjede toužebným směrem. Machr, nebo šílenec? Posuďte sami, tohle se na každý pád hned tak nevidí...






Profesionál v akci. Schválně můžete spočítat, kolikrát si musel řidič přeřadit, aby manévr bezpečně vyřešil
Zdroj: AroundThe World@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 3 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
