Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řidiče Porsche 911 změřili z vrtulníku, jak jede 285 km/h na silnici s povolenou stodvacítkou, to se hned tak nevidí
25.6.2022 | Petr Miler
Občas se někomu „povede” překročit nejvyšší povolenou rychlost výrazným způsobem, aby ale šlo o skoro 300 km/h, kdy měření probíhalo se vzduchu? To je opravdu rarita.
Náš názor na rychlostní limity na silnicích a jejich vymáhání patrně znáte, jakákoli paušální omezení považujeme za neodůvodněná a jejich tvrdé vymáhání tím spíš. Ani v našich končinách nebylo nikdy možné vysledovat korelaci - natož pak kauzalitu - mezi rychlostními omezeními a počty dopravních nehod či jejich následky. Bohužel pro horlivé zastánce rychlostních limitů se vždy ukázalo, že pravidly méně svázaný a pozorný řidič jede bezpečněji než ten, který se bojí, kdo mu kde naměří 97 km/h na poloprázdné silnici 1. třídy o šíři Titanicu. Nakonec tu pořád máme rychlostně neomezené německé dálnice, které patří mezi nejbezpečnější na světě. Má vůbec smysl o něčem dál debatovat?
S pozvednutým obočím tedy hledíme na to, že ve Španělsku dokonce používají vrtulník vybavený měřicím zařízením, aby dohlíželi na rychlost právě na dálnicích, kde je nejméně nebezpečná. Co ovšem čekat v zemi, kde vás za rychlost na silnicích klidně i zavřou? Odhlédneme-li ale od podobných filosofických úvah, podařilo se Španělům získat docela pozoruhodný úlovek - změřili totiž auto při jízdě rychlostí 285 km/h.
To už je opravdu hodně, zvlášť na Španělsko, kde se nesmí jezdit více jak 120 km/h. Řidič Porsche 911 poslední generace 992 v ne zcela jednoznačně identifikované verzi si zjevně řekl otřepanou frázi, že když už si zaplatil za celý tachometr, využije celý tachometr. A téměř to dokázal, rychlost 300 km/h (kterou dokáže překonat každá současná 911) byla nadosah.
Na vrtulník to ale bylo málo, a tak byl právě ze vzduchu změřen. A informace o jeho deliktu byla předána pozemní hlídce, která si jej u mýtné brány snadno odchytla. Teď mu skutečně hrozí pobyt za mřížemi a až čtyřletý zákaz řízení. Tohle skončí u soudu, jsme ale zvědavi na to, zda získaný důkaz bude vůbec přípustný. Spousta měřicí techniky (z té v Česku používaná veškerá) je totiž homologována jen pro měření do 250 km/h a může to být i tento případ. „Radar” technicky změří všechno, neschválení pro vyšší rychlosti je ale legálně limitující. Jasnou informaci v tuto chvíli dát nedokážeme, měření z vrtulníku je v Evropě naprosto raritní věc a netušíme, jakou - a jak schválenou - techniku Španělé používají.



Řidič tohoto Porsche 911 se na dálnici A-6 ve Španělsku nemazlil a pedál plynu zašlápl až pod kobereček. Pokud je radar homologovaný pro měření takto vysokých hodnot, dost pravděpodobně půjde i sedět. A roky nebude moci legálně řídit. Foto: Dirección General de Tráfico, CC0 Public Domain
Pillado circulando a 285 km/h por la AP-6, cuando el límite de #velocidad es 120 km/h. Se trata de un ciudadano irlandés que conducía un de alta gama, con matrícula de Gran Bretana. El conductor está siendo investigado por un supuesto #delito contra la #SeguridadVial.#AsíNo pic.twitter.com/5GpkpxNHdC
— Dir. Gral. Trafico (@DGTes) June 17, 2022
Zdroj: Dirección General de Tráfico
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 8 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 10 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 11 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
dnesVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
dnes