Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025 | Petr Miler
Je vždy zlé, když zbytečně bourá auto určené k tomu, aby předcházelo zbytečným nehodám, ale v tomto případě pro pilota snad i máme pochopení. Nová M5 je absurdně těžká i absurdně koncipovaná, v takovém případě se věci vymknou kontrole snadno a rychle.
BMW si tahá triko, jak jde jeho nová M5 na odbyt, skoro bychom se ale vsadili, že tahle pohádka nebude mít dlouhého trvání. Auto je to totiž nechutně otylé, váží snadno přes 2,5 tuny, stejně tak je absurdně technické koncipované. Dostalo nesmyslný hybridní pohon, který se stará o onu permanentně vysokou hmotnost, nestará se ale o permanentně vyšší výkon. I se zapojením všech sil navíc ve srovnání prohrává se svým vlastním předchůdcem - až mu dojdou baterky, bude mít zrychlení někde na úrovni menší M3. A to se říká kdo ví jestli.
Tušíme tedy, že si s prodeji zažije příběh dosud nejlépe popsaný Porsche, ostatně stejně nesmyslně koncipované XM už si ho prožívá. Automobilky nám přijdou někdy jako zabedněné, ale přece zase není tak těžké pochopit, jak se tady věci mohou rychle vymknout kontrole. Když přijdete s novou generací ikonického modelu, spousta lidí si jej koupí proto, že jej kupuje vždy a skoro nezkoumá, jaký je. To je jeden zdroj prvotního odbytu. Když takové auto poprvé po letech nabídnete také jako kombík, koupí si jej navíc spousta lidí, kteří o sedanu neuvažovali. To je druhý zdroj prvotního odbytu. A když změníte jeho technickou koncepci, přilákáte další nové kupce, zde už kvůli rozličným přerozdělovacím mechanismům. Onen fakticky nesmyslný pohon se (zatím) stará o vylhanou, skoro nulovou spotřebu paliva, což auto činí třeba v Nizozemsku levnějším než čistě spalovací M3. Podobně ve Francii a jinde. To je třetí zdroj prvotního odbytu.
Tohle všechno prodeje ze začátku pochopitelně tlačí, ale co z nich zbude za rok nebo dva, až se zjistí, že jde přes vše zmíněné o ono otylé, nesmyslně pojaté, neadekvátně pomalé auto, které vás místo litrové spotřeby stáhne z kůže a za pár let bude potřebovat novou baterku za statisíce? Očekáváme rychlý pád, který jen urychlí a umocní události jako ta, která se stala o víkendu na COTA, tedy na Circuit of the Americas, kde se jelo další kolo mistrovství světa silničních motocyklů. A právě tam zpackaná M5 slouží jako safety car. Anebo crash car?
Vypadá to spíš na to druhé, neboť vůz tam v rukou profíka na zřejmě ne zcela suché trati havaroval. Řeknete si stane se... Ale jo, stane, nicméně tady nešlo o nějaké nedopatření, řidič s vozem dělal hlouposti, jednu ze zatáček vzal driftem a nezvládl výjezd. Tohle se profíkům obvykle nestává, pokud tedy neřídí 2,5tunový nesmysl s kombinovaným pohonem, který s chutí tu motor přidá, tu ubere podle toho, jak se mu zrovna líbí. Máme pocit, že marnou podstatu celého auta vystihuje tato docela těžká nehoda, po které bude vůz kvůli opakovanému kontaktu s bariérou zřejmě zcela na odpis, velmi výmluvně. Podívejte se na to sami níže.



„Já se netajím slabostí pro tlustý holky, s obezitou to zase není tak horký,” nejsou má slova. Takhle vypadá otylá M5, když je zrovna celá, níže ji můžete vidět tak trochu na hadry. Foto: BMW
Zdroj: Daniel TheArtist@Youtube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 27 minutami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před hodinou
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
