Robert Kubica havaroval snad nejpomaleji v historii rallye, kolega pak jeho autu „pomohl” do strže (videa)

Nehoda Roberta Kubicy z rallye Monte Carlo ukazuje, že můžete být jakkoli dobří, pokud ale nemáte adekvátní vybavení, nabouráte i v pár kilometrech v hodině.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Robert Kubica havaroval snad nejpomaleji v historii rallye, kolega pak jeho autu „pomohl” do strže (videa)

23.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Robert Kubica havaroval snad nejpomaleji v historii rallye, kolega pak jeho autu „pomohl” do strže (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nehoda Roberta Kubicy z rallye Monte Carlo ukazuje, že můžete být jakkoli dobří, pokud ale nemáte adekvátní vybavení, nabouráte i v pár kilometrech v hodině.

Jsme ti poslední, kteří budou básnit o nezbytnosti mít na autě celou zimu pneumatiky označené písmeny M+S a jejich přínosnosti od chvíle, kdy venkovní teploty klesnou pod 8°C. Protože jsou to nesmysly. Většinu „české zimy” takové pneumatiky třeba nejsou a v leckterých dnech můžete na silnice vyjet s letními pneu dokonce bezpečněji než s těmi zimními. Však si není tak těžké vzpomenout, jaké podmínky venku panovaly ještě před pár týdny.

Jsme ale také ti poslední, kteří budou tvrdit, že žádné zimní pneumatiky nejsou v zimě třeba. Protože i to je nesmysl. Pakliže venku panují takové podmínky, jako v posledních dnech, letní pneumatiky prostě nefungují a nepomůže jet ani krokem, abyste se vystříhali všech potíží. Nakonec i zákon (výjimečně) přistupuje k věci stejně a stanoví rozumnou povinnost použít „zimáky” tehdy, kdy to podmínky vyžadují.

O tom, že potíže spojené s nesprávně zvoleným obutí nedokážou překonat ani ti nejlepší piloti na světě v těch nejlepších autech, dokázal včera Robert Kubica, bývalý pilot F1, na rallye Monte Carlo. Po někdejší nehodě možná už nemá schopnosti jako v době, kdy proháněl po okruzích ty nejrychlejší monoposty světa, přesto už několikrát dokázal, že dovede být pořád zatraceně rychlý. Na jednu z rychlostních zkoušek „Monte” jistě nevyrazil na slickách, přesto zvolil obutí tak problematické, že svůj Ford Fiesta nebyl v jedné ze zatáček schopen ukočírovat na zledovatělém povrchu ani ve velmi nízké rychlosti. Jel tak pomalu, že naboural možná vůbec nejpomaleji, co kdy v rallye této úrovně někdo „dokázal”.

Podívejte se na to a berte to jako potvrzení faktu, že volbě správného vybavení je třeba v autě nejen v zimě věnovat náležitou pozornost. Perličkou budiž to, že Kubica v daném místě neměl potíže sám - o něco později ve stejném místě balancoval na hraně nehody také Elfyn Evans. Ten nakonec situaci zvládl lépe, ale jen díky tomu, že „drcnul” do Kubicova vozu a „pomohl” mu dále tam, kam beztak směřoval - do strže... Evans ale mohla pokračovat dál, Kubica s kopilotem předtím museli zvolit odchod po vlastních.


Robert Kubica havaroval snad nejpomaleji v historii rallye, kolega pak jeho autu „pomohl” do strže (videa) - 1 - Robert Kubica crash Monte Carlo 2016 video 01Robert Kubica havaroval snad nejpomaleji v historii rallye, kolega pak jeho autu „pomohl” do strže (videa) - 2 - Robert Kubica crash Monte Carlo 2016 video 02
Robert Kubica na první erzetu letošního „Monte” asi rád vzpomínat nebude

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše