Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Robert Kubica havaroval snad nejpomaleji v historii rallye, kolega pak jeho autu „pomohl” do strže (videa)
23.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nehoda Roberta Kubicy z rallye Monte Carlo ukazuje, že můžete být jakkoli dobří, pokud ale nemáte adekvátní vybavení, nabouráte i v pár kilometrech v hodině.
Jsme ti poslední, kteří budou básnit o nezbytnosti mít na autě celou zimu pneumatiky označené písmeny M+S a jejich přínosnosti od chvíle, kdy venkovní teploty klesnou pod 8°C. Protože jsou to nesmysly. Většinu „české zimy” takové pneumatiky třeba nejsou a v leckterých dnech můžete na silnice vyjet s letními pneu dokonce bezpečněji než s těmi zimními. Však si není tak těžké vzpomenout, jaké podmínky venku panovaly ještě před pár týdny.
Jsme ale také ti poslední, kteří budou tvrdit, že žádné zimní pneumatiky nejsou v zimě třeba. Protože i to je nesmysl. Pakliže venku panují takové podmínky, jako v posledních dnech, letní pneumatiky prostě nefungují a nepomůže jet ani krokem, abyste se vystříhali všech potíží. Nakonec i zákon (výjimečně) přistupuje k věci stejně a stanoví rozumnou povinnost použít „zimáky” tehdy, kdy to podmínky vyžadují.
O tom, že potíže spojené s nesprávně zvoleným obutí nedokážou překonat ani ti nejlepší piloti na světě v těch nejlepších autech, dokázal včera Robert Kubica, bývalý pilot F1, na rallye Monte Carlo. Po někdejší nehodě možná už nemá schopnosti jako v době, kdy proháněl po okruzích ty nejrychlejší monoposty světa, přesto už několikrát dokázal, že dovede být pořád zatraceně rychlý. Na jednu z rychlostních zkoušek „Monte” jistě nevyrazil na slickách, přesto zvolil obutí tak problematické, že svůj Ford Fiesta nebyl v jedné ze zatáček schopen ukočírovat na zledovatělém povrchu ani ve velmi nízké rychlosti. Jel tak pomalu, že naboural možná vůbec nejpomaleji, co kdy v rallye této úrovně někdo „dokázal”.
Podívejte se na to a berte to jako potvrzení faktu, že volbě správného vybavení je třeba v autě nejen v zimě věnovat náležitou pozornost. Perličkou budiž to, že Kubica v daném místě neměl potíže sám - o něco později ve stejném místě balancoval na hraně nehody také Elfyn Evans. Ten nakonec situaci zvládl lépe, ale jen díky tomu, že „drcnul” do Kubicova vozu a „pomohl” mu dále tam, kam beztak směřoval - do strže... Evans ale mohla pokračovat dál, Kubica s kopilotem předtím museli zvolit odchod po vlastních.


Robert Kubica na první erzetu letošního „Monte” asi rád vzpomínat nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 2 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 2 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 3 hodinamiNad Volkswagenem byl poprvé v historii vyhlášen bankrot, pro Němce je to další z řady nepříjemností
před 4 hodinamiŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí ještě letos, na cokoli levnějšího ale zapomeňte
před 6 hodinamiMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva