Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Romeo Ferraris Abarth Cinquone Stradale: drsný Fiat 500 za dva miliony
9.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Italský tuber Romeo Ferraris se řídí mottem „výkon na požádání“ a ve své práci se rozhodně neomezuje. Jeho malá pětistovka má 300 koní a vypadá jako rekvizita z natáčení hvězdných válek.
Původně to byl Abarth 500, který může mít s paketem esseesse až 180 koní. Teď díky ohromnému body kitu vypadá jako helma Darth Vadera doplněná světly, difuzorem, dvěma centrálními koncovkami výfuku a decentním spoilerem prodlužujícím střechu. Vlastně by to byla docela směšná karikatura Fiatu, kdyby se ovšem pod přední kapotou neukrývala přeplňovaná čtrnáctistovka s výkonem vyšponovaným na 300 koní.
Italové toho na svých stránkách zatím moc neprozradili, ale domácím médiím se podařilo zjistit, že tato kreace by měla mít cenovku kolem 80 tisíc eur (cirka dva miliony korun), což z tohoto vozu dělá patrně nejdražší pro běžné silnice schválenou pětistovku na světě. Stroj vychází z ryze závodního speciálu postaveného pro vytrvalostní podnik - šestihodinovku na okruhu Vallelunga. Oproti sériovému vozu dostal větší turbo, mezichladiče, kompletně nový výfukový systém s metalickými katalyzátory a přeprogramovanou řídicí jednotku.
Interiér se rovněž nechal inspirovat světem závodních aut. Najdete tu karbonové panely, čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP, dvě alcantarou čalouněné skořepiny, stejným materiálem potažený volant i horní část palubní desky, prázdné místo po zadních sedačkách částečně zaplněné bezpečnostním rámem, hasicím systémem a dvojicí závodních helem. Na bližší technické parametry a naměřená čísla se zatím čeká, proslýchá se jen, že auto by mělo mít hmotnost těsně nad tunou. Více snad budeme vědět po tomto víkendu, kdy měl být Abarth Cinquone Stradale oficiálně představen.









Abarth 500 od Romeo Ferraris má mít oficiální posvěcení a může jezdit na běžných silnicích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 3 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 4 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
před 6 hodinamiNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva