Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen
23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím nejmenší z Vikingů s logem Saabu byl na cestu do zapomnění vybaven posledním faceliftem. Podívejte se, s čím přichází.
Saab se již začátkem února „přiznal”, že do Ženevy letos přiveze hned čtveřicí novinek a jednou z nich bude i faceliftovaný model 9-3. Není tedy velkým překvapením, že dnes oficiálně představil jeho omlazený vzhled.
Ten přichází po plných devíti letech od odhalení současné generace, inu Saab se svými modely aktuálně poněkud přetahuje. Nedá se však říci, že by vůz vypadal zastarale a ke svěžímu vzhledu mu jistě pomůže i upravená příď s novým nárazníkem a pozměněnými světly. Celek se pak více blíží podobě nové 9-5, která se mimochodem v Ženevě poprvé představí jako kombík. Změny se dotkly i interiéru, v němž se objeví nové materiály a nové titanové resp. grafitové obložení palubní desky. Bez zajímavosti není, že nejnověji faceliftované provedení současné 9-3 si bude říkat vždy Griffin a bude nabízeno už jen ve dvou výbavách - základní a Aero.
Automobilka je ve svém představení faceliftovaného provedení vcelku strohá, a tak k technice uvádí jen tolik, že vůz dostane vylepšená dvoulitrová benzinová turba s přímým vstřikováním a výkony 163 a 220 koní, jež jsou nejen silnější, ale prý i úspornější.
Podobná změna nastala v nabídce naftových motorů, když agregát 1,9 TTiD bude nabízen výkonových verzích se 130, 160 a 180 koňmi s opět sníženou normovanou spotřebou paliva a tedy i emisemi CO2. Spotřeba podle výrobce poklesla o 4 procenta napříč celou nabídkou motorizací a např. 9-3 SportCombi s nejslabším TTiD nově spotřebuje jen 4,5 litru nafty na 100 kilometrů.
Ve zbytku nabídky dojde ke změnám ve struktuře výbav, naopak k dispozici zůstane pohon všech kol a automatické i manuální převodovky. Dalších detailů se dočkáme zřejmě až v Ženevě.












Saab 9-3 jako sedan i kombi s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 včera 10:28
- O víkendu se koná Suzuka Eight Hours včera 08:36
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 2 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 3 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 5 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 6 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva