Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Saab 9-3 2011: poslední facelift oficiálně odhalen
23.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zatím nejmenší z Vikingů s logem Saabu byl na cestu do zapomnění vybaven posledním faceliftem. Podívejte se, s čím přichází.
Saab se již začátkem února „přiznal”, že do Ženevy letos přiveze hned čtveřicí novinek a jednou z nich bude i faceliftovaný model 9-3. Není tedy velkým překvapením, že dnes oficiálně představil jeho omlazený vzhled.
Ten přichází po plných devíti letech od odhalení současné generace, inu Saab se svými modely aktuálně poněkud přetahuje. Nedá se však říci, že by vůz vypadal zastarale a ke svěžímu vzhledu mu jistě pomůže i upravená příď s novým nárazníkem a pozměněnými světly. Celek se pak více blíží podobě nové 9-5, která se mimochodem v Ženevě poprvé představí jako kombík. Změny se dotkly i interiéru, v němž se objeví nové materiály a nové titanové resp. grafitové obložení palubní desky. Bez zajímavosti není, že nejnověji faceliftované provedení současné 9-3 si bude říkat vždy Griffin a bude nabízeno už jen ve dvou výbavách - základní a Aero.
Automobilka je ve svém představení faceliftovaného provedení vcelku strohá, a tak k technice uvádí jen tolik, že vůz dostane vylepšená dvoulitrová benzinová turba s přímým vstřikováním a výkony 163 a 220 koní, jež jsou nejen silnější, ale prý i úspornější.
Podobná změna nastala v nabídce naftových motorů, když agregát 1,9 TTiD bude nabízen výkonových verzích se 130, 160 a 180 koňmi s opět sníženou normovanou spotřebou paliva a tedy i emisemi CO2. Spotřeba podle výrobce poklesla o 4 procenta napříč celou nabídkou motorizací a např. 9-3 SportCombi s nejslabším TTiD nově spotřebuje jen 4,5 litru nafty na 100 kilometrů.
Ve zbytku nabídky dojde ke změnám ve struktuře výbav, naopak k dispozici zůstane pohon všech kol a automatické i manuální převodovky. Dalších detailů se dočkáme zřejmě až v Ženevě.












Saab 9-3 jako sedan i kombi s faceliftem pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 6 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
