Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Exeo definitivně končí, loučí se svou Last Edition se zvláštní výbavou
11.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední edice překarosovaného Audi A4 získala bohatou základní výbavu, jež se liší trh od trhu, stejně jako nabízené motory. Název je ale vždy stejný.
Nevyhnutelné se stalo skutečností. Poté, co jsme vám v březnu nabídli tehdy neoficiální informaci o strádající výrobě Seatu Exeo, se španělská automobilka rozhodla přikročit k jejímu ukončení. Konkrétní datum sice nepadlo, stejně jako nemáme k dispozici ani oficiální verdikt „shůry“, při pohledu na aktuální nabídku Exea je ale vše jasné. Ta se objevila v celé řadě zemí (či spíše tam, kde se Exeo ještě prodává, což znamená absenci České republiky) a její označení Last Edition, čili Poslední edice, si jinak než sbohem a šáteček vysvětlit nelze.
V závislosti na zvolené zemi se přitom liší i nabízené motorizace. Např. ve Španělsku je Exeo Last Edition k mání jen s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, na rozdíl třeba od takového Švýcarska, kde si ho můžete pořídit také s benzinovými motory 1,8 TSI (160 koní) nebo 2,0 TSI (211 koní s manuálem, 200 koní v kombinaci s Multitronicem). Ovšem pouze jako kombi Sports Tourer, zatímco v domovině je Exeo Last Edition k dispozici i jako sedan.
Snad ještě pozoruhodnější ovšem je, že za názvem Last Edition se skrývají také různé prvky výbavy. Ve Španělsku tak na vás čekají třeba 16palcová kola, zatímco Švýcaři vám Seat Exeo prodají se sedmnáctkami a osmnáctky přihodí za příplatek. Stejně jako třeba audio systém Bose nebo navigaci se 6,5palcovým displejem.
Pár společných prvků ovšem najdeme. Třeba duální klimatizaci, plejádu airbagů či elektronických bezpečnostních pomocníků. Ceny ve Španělsku startují na částce 23 618 Eur (615 000 Kč) za sedan, zatímco kombi vyjde na 25 018 Eur (651 000 Kč). Ve Švýcarsku je pak základní cenou suma 29 950 franků (629 000 Kč). Tím se ale příliš zabývat nemusíme, pro nás je podstatné jediné - s Exeem je ámen.


Pod názvem Seat Exeo Last Edition koupíte na španělském či švýcarském vozu svým způsobem naprosto jiné vozy
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
včeraŠéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025Vorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
29.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Indonésii bez Ogury včera 15:11
- Mandalika: Ruedův první mečbol včera 14:47
- Největší soupeři Valentina Rossiho, Marc Marquez mezi ně nepatří včera 10:00
- Kawasaki Z1100 2026: s kvalitní elektronikou 1.10.2025
- Další zastávkou je Mandalika 1.10.2025
Nejčtenější články
Tesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
4.9.2025Porsche vykopli z německého akciového indexu DAX, o míře i rychlosti jeho úpadku to říká vše
5.9.2025VW začal odhalovat další SUV. Nevypadá zle, pokud ale zaboduje, bude to jen na úkor svých sourozenců
5.9.2025Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
5.9.2025Honda promarnila obrovskou příležitost, její poslední novinka je další předražený nesmysl
5.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva