Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Seat Leon FR: koně navíc a XSD pod kapotou
9.2.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Spolu s právě představeným faceliftem se Seat Leon se dočkal i úpravena své druhé nejsportovnější varianty. Ke změnám vzhledu přibyly i významnější změny v použité technice.
Seat představí v Ženevě modernizovaný Leon a Alteu. Spolu se zbytkem „smečky” bude představena i varianta FR. Zasvěcení už vědí, že u Seatu je toto označení vyhrazeno sportovně zaměřeným, přesto ještě v běžném životě bez kompromisů využitelným modelům. Ještě ostřejšími jsou verze Cupra, ovšem to už je úplně jiná kapitola.
Leon FR bude dále nabízen se dvěma motory. Prvním je zážehový čtyřválec 2,0 TSI, který známe už z VW Golf GTI a který bude stejně jako zde nově naladěn na 155 kW tedy 211 koní. Druhým motorem v nabídce bude vznětový 2,0 TDI (125 kW/170 k), který nově dostal do vínku common rail.
Nově se do nabídky Leónu FR dostává také čalounění sedadel kombinací černých textilních bočnic s červenou nebo stříbrnou Alcantarou na středových plochách.
Hlavní novinkou u nového Leónu FR je ovšem implementace systému XSD. Tento elektronický systém spolupracuje se stabilizačním systémem ESP a napodobuje funkci samosvorného diferenciálu, čímž zlepšuje chování vozidla v situacích, kdy dochází ke ztrátě přilnavosti některého z poháněných kol. Protáčející se kolo je přibržděno a tím může být na opačnou stranu přenesena větší porce výkonu.
Pokud vám něco takového nezní jako převratný vynález, jste na správné stopě. Jde o docela obyčejné ABD (Automatic Brake Differential), které můžete některých v autech jiných výrobců najít už pěkných pár let. Jeho přínos pro kvalitu sportovní jízdy je přinejmenším sporný, nekonečné přibrzďování odlehčeného kola silné předokolky čistotě jízdy zrovna nepřidá a na kluzkém povrchu (např. sníh) navíc čestností své aktivity pohřbívá životnost brzd. Jako každý podobný systém má svá pro a proti, pro existenci oněch proti nyní raději doufejme, že bude možné jej zcela vypnout.
Závěrem dodejme, že z počátku bude XSD k dispozici jen u FR, později jej bude možno objednat i u nižších výbavových úrovní.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 10:12 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch