Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šéf rallyového týmu končí u VW, Jost Capito teď povede stáj McLaren F1
15.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmapadesátiletý Němec po třech titulech ve WRC mění působiště a míří zpět do Formule 1. Jezdecké složení McLarenu se však vůči loňsku nemění.
Loňská sezóna Formule 1 byla pro tým McLaren nejhorší v jeho historii. Za tím ovšem nestojí mizerné výkony jezdců Fernanda Alonsa a Jensona Buttona, nýbrž do značné míry pohonná jednotka dodaná Hondou. Ta má na své konkurenty roční zpoždění, přičemž japonská automobilka již dopředu naznačovala, že rok 2015 se pojede spíše ve znamení testovacího než ostrého nasazení. I proto bychom se letos měli dočkat mnohem lepších výsledků, kdy by McLaren již neměl soupeřit pouze s týmy s nejmenším rozpočtem, ale zamíchat pořadím má také ve středu startovního pole.
Aby si přitom principál britské stáje Ron Dennis konkurenceschopností mohl být jist, najal na post šéfa týmu Josta Capita. Jeho jméno by přitom u fanoušků McLarenu mělo vzbudit nemalé naděje, neboť sedmapadesátiletý Němec stál v posledních třech sezónách za vítěznými vavříny Volkswagenu ve světové rallye. Před nástupem k německé automobilky byl pak Capito zodpovědný kupříkladu za vývoj Fordu Focus RS druhé generace, ještě předtím si ovšem střihl kariéru u Sauberu, Porsche nebo BMW.
Zkušenosti má tedy nový šéf týmu McLaren F1 nemalé, čehož si je vědom i sám Dennis. Ten přitom dodává, že jednání s Capitem začala již v létě. Dá se ovšem předpokládat, že nejprve musel vypršet kontrakt diplomovaného inženýra u Volkswagenu, než mohla být oznámena jeho spolupráce s britskou značkou. Ta přitom dosavadního šéfa týmu Jonathana Neala přesunula do role provozního ředitele, tím závodním je pak i nadále Eric Boullier.
Dodat lze pak jen tolik, že Alonso i Button mají podepsaný kontrakt rovněž na letošní rok. Britský jezdec přitom již na svém účtu na Twitteru vyzval fanoušky, aby mu pomohli vybrat design helmy, se kterou se bude prezentovat po celou sezónu. Dle nových pravidel se totiž již stylizace v průběhu roku měnit nemůže, což má prý zlepšit orientaci diváků a sportovních komentátorů.
Jost Capito po třech nadmíru úspěšných sezónách u Volkswagenu míří k týmu McLaren F1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 3 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva