Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Šest různých verzí obou generací zaříznutého Audi R8 si to rozdalo ve sprintu, vítězem je majitel každého z nich
2.7.2024 | Petr Prokopec
Za pozoruhodným spojením supersportovního a každodenního auta se letos zavřela voda. Během 18 let éry R8 vznikla spousta provedení s motory V8 i V10, manuály i automaty. To nejnovější je nepřekvapivě nejrychlejší, některé starší verze ale pořád umí dát ránu. A ohromí všechny do jedné.
První generace Audi R8 byla představena v roce 2006. Německá automobilka sice v té době již byla proslulá svými modely RS, pole supersportů však pro ni představovalo půdu neoranou. I proto byla řada lidí na úvod poněkud skeptická. Veškeré obavy se však záhy rozplynuly, neboť R8 bodovalo ve všech tehdejších samostatných i srovnávacích testech. A oprávněně, jak následně stvrdil šestinásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans Jacky Ickx. Ten totiž Audi s motorem uprostřed nazval „nejlépe ovladatelným silničním vozem současnosti“.
Němci v roce 2015 přišli s druhou generací, u té nicméně již vypustili jak 4,2litrový osmiválec, tak manuální převodovku. Místo toho se rozhodli nabídnout elektrickou variantu, ta ale byla s méně než 100 prodanými kusy neskutečným fiaskem. Z něj se ovšem Audi nejspíš nepoučilo, alespoň soudě dle plánů německé značky. Ta totiž R8 odpískala bez nástupce. A pokud se s ní někdy vrátí, bude to s elektrickým pohonem. Přesně k tomu dosavadní zkušenosti přirozeně vedou, že...
Ale budoucnost nechme stranou, dnes se s Matem Watsonem z Carwow podíváme na srovnání různých R8 v několika variantách obě generací. Jak asi tušíte, osmiválcové provedení nebylo tím nejrychlejším i proto, že jeho motor produkuje „pouhých“ 420 koní. To sice stačilo na 4,6sekundové zrychlení s manuálem a 4,3sekundové s automatem, dnes jsou ovšem rychlejší i špičkové hot hatche. S těmi pak má ostatně problém i desetiválcový roadster, jehož 570 koní míří na zadní kola.
Vrcholem pak u R8 bylo 620 koní, jimiž se pyšnilo provedení V10 performance quattro, stejně jako limitovaná varianta GT, která vznikla v pouhých 333 kusech. Právě toto provedení bylo během sprintů nejrychlejší, pozdní evoluce první generace s motorem V10 a dvouspojkovým automatem (Mat nepřesně vždy hovoří o robotizovaném manuálu - ten měla R8 jen do faceliftu a říkal si R-tronic, pak dostala dvojspojku s obchodním jménem S-tronic) je ale pořád velmi, velmi blízko. Ale nakonec je to jedno, vítězem je dnes každý majitel jakékoli zachovalé R8, neboť Audi již výrobu ukončilo a znovu ke spalovacím supersportům se vrátit nechce. Existující vozy si tak zaručeně budou držet svou hodnotu.



Nejspíše nepřekvapí, že první generace R8 je pomalejší... Foto: Audi
...než ta druhá, u které došlo k navýšení výkonu a hmotnost nevylétla moc vysoko. Ovšem rozdíly mezi desetiválcovými variantami nejsou dramatické. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
včeraFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 09.13. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.13. 10:38 - pavproch
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB