Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Silniční sporťák si to rozdal s 22 let starým závoďákem, kterému skládá hold, něco takového se nevidí
23.10.2023 | Petr Prokopec
Je jasné, že závodní auta jsou rychlejší než ta silniční, ale co když oba vozy dělí více jak dvě dekády vývoje? Podívejte se na souboj nového Continentalu GT v edici Le Mans se soutěžním Speed 8, který má o 60 koní míň.
Závod 24 hodin Le Mans je považován za jedno z nejnáročnějších automobilových klání na světě. Poprvé se konal přesně před 100 lety, tedy v roce 1923, kdy zvítězil vůz dnes prakticky již neznámé značky Chenard-Walcker. Hned při následujícím klání ovšem dosáhlo svého prvního „zářezu“ Bentley. To pak v dalších letech ve čtyřiadvacetihodinovce dominovalo, neboť zvítězilo i v letech 1927 až 1930. Pak ale Britové na okruh Le Sarthe zanevřeli.
Na slavný návrat došlo až v roce 2001 s modelem Speed 8. Ten dojel první ve své kategorii a třetí celkově, o rok později z toho pak znovu bylo prvenství ve třídě a celkově čtvrté místo. V roce 2003 ovšem přišel historický úspěch, Bentley totiž získalo první dvě příčky jak v kvalifikaci, tak v závodě. Bylo to nicméně naposledy, co se Britové těšili ze zlatých vavřínů. Následně totiž v Le Mans začalo koncern VW reprezentovat Audi a po něm Porsche.
Bentley ale na své úspěchy v Le Mans nezapomnělo a letos se rozhodlo připomenout limitovaným modelem Continental GT, jehož šestilitrový dvanáctiválec byl naladěn na 660 koní výkonu a 900 Nm točivého momentu. To je více, než měl na kontě okruhový speciál Speed 8 (600 koní, 800 Nm), v jeho prospěch nicméně hovoří nižší hmotnost (905 kg versus 2 198 kg). A právě oba tyto vozy nyní na jednu startovní čáru postavil Mat Watson z webu Carwow.
Už s ohledem na hmotnost jsme nečekali, že by Speed 8 v závodě na čtvrtmíli nezvítězil, silniční Continental GT byl ale nakonec přes vyšší výkon nejen poražen, byl rozdrcen na celé čáře. Opanovat pak nezvládnul ani pružné zrychlení, natož pak brzdění. A to se jeho řidič musel potýkat se studenými pneumatikami.
V tomto kontextu se sluší poukázat na hodnotu vozu, Bentley totiž ke srovnání přistavilo Speed 8 se šasí číslo 004/5. Jedná se tedy přesně o ten kousek, který skutečně na okruhu Le Sarthe protnul cílovou čáru. Z toho důvodu si jej automobilka cení na 10 až 15 milionů liber (cca 282,8 až 424,2 milionu Kč). Vedle toho je jinak poněkud přemrštěná cena (330 000 GBP/9,33 mil. Kč) limitovaného Continentalu pomalu lidová.









Britové dnes na úspěchy v Le Mans už mohou jen vzpomínat, v rámci koncernu VW totiž závodní aktivity zastřešují jiné značky. Vzniknul tak limitovaný model Continental GT, který se nově potkal se svým soutěžním příbuzným na jedné startovní čáře. Foto: Bentley
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Zpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
před 11 hodinamiVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraLada nečekaně inovovala svou novější Nivu, vypadá překvapivě svěže. A další překvapení se skrývá pod kapotou
včeraNové Audi Q3 v úplném základu působí neuvěřitelně uboze. Tohle za 1,1 milionu korun?
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 06.23. 22:37 - rhinos
- Rychlodotazy 06.23. 21:48 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 06.23. 21:43 - Stepan
- Pneu koutek 06.23. 21:38 - Stepan
- Cyklistické vlákno 06.23. 17:08 - HondaMan
- Autopojištění - kalkulace 06.23. 15:01 - Vojta1988
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.23. 12:41 - M.Z.
- Vačka palivového čerpadla 06.23. 10:31 - xodis