Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia Combi RS se starým dobrým benzinem ukázala, co dokáže na německé dálnici
8.11.2021 | Petr Miler
Optikou některých je to dnes nudné provedení spoléhající na jeden benzinový motor. Právě s ním ale jede nejlépe, jak ukazuje i test na rychlostně neomezeném Autobahnu.
Škoda pro čtvrtou generaci Octavie RS poprvé nabízí tři motory. Ve své první iteraci byla k mání pouze jako benzin 1,8 T, později se k silnějšímu benzinu 2,0 T(F)SI přidal i diesel 2,0 TDI, které vozu v různých provedeních vydržely v jeho druhém i třetím provedení. Nyní tu máme to čtvrté a k opět trochu jiným dvoulitrům spalující obě nejběžnější paliva přibyl do nabídky také hybrid iV spojující benzin 1,4 TSI s elektromotorem.
Na papíře je to nejvýkonnější provedení spolu s benzinovým 2,0 TSI, když obě dosahují shodného maxima 245 koní, praxe jejich ježdění ale docela odlišná, jak ukazuje i přiložené video zachycující dynamiku kombíku s ryzím benzinem na německé dálnici. Tato varianta je dál velmi svižným autem, které dokáže vysokou dynamiku servírovat stále dokola, hybrid je pomalejší a ani jeho horší dynamika není konzistentní.
Benzinová verze je totiž citelně lehčí (iV váží 1 780 kg, to je o 151 kg víc než TSI), navíc není závislá na tom, kdy ji začne docházet elektřina v akumulátorech. S hybridním iV máme své zkušenosti a byť přivést jej vyloženě do úzkých úplným vybitím baterek chce hodně rychlou jízdu, od takové tu modely RS jsou. Ve vysokých rychlostech legálně dosažitelných právě jen na Autobahnech se pak iV vyloženě trápí a i na udávané maximum 225 km/h se nedostává úplně snadno. Benzin se opírá o omezovač v 250 km/h s lehkostí.
I takový kalup uvidíte na přiloženém videu, řidič se s autem rozjede až na tachometrových 264 km/h, což je právě moment, kdy zasáhne omezovač v reálných přibližně 250 km/h. Akcelerace na stovku pak trvá okolo 6,5 sekundy, na dvoustovku pod 23 sekund. To všechno je velmi rychlé představení. Podívejte se na to ale sami a všímejte si také zvuku - zatímco zvenčí auto skoro není slyšet, uvnitř po přepnutí do sportovního módu hučí pomalu jako osmiválec. Je to pochopitelně umělá záležitost.



Škoda Octavia RS vypadá jako červený kombík velmi dobře. A špatně si nevede ani při snaze předvést svou dynamiku na německé dálnici, jak můžete spatřit na videu níže. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Test Drive Freak@Youtube
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
