Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia RS Coupe by byla parádní vzpomínka na časy, které se stěží vrátí
6.3.2020 | Petr Prokopec
Ne, rozhodně netruchlíme za staré časy, faktem ale je, že i za dob ČSSR Škoda nabízela auta ve verzích kupé. Něco takového dnes nedělá a je to... škoda, jak ukazuje ilustrace dvou- resp. třídvéřové Octavie RS.
Nechceme být za škarohlídy, nicméně je třeba zmínit, že nová generace Škody Octavia RS je zatím zklamáním. Nestojí za tím ani tak skutečnost, že nás koronavirus ochudil o živý debut na ženevském autosalonu. A rozhodně nelze shlížet negativně ani na design, ten budí pozitivní emoce i v lidech, kterým mladoboleslavská automobilka dosud byla spíše trnem v oku. Místo toho zde máme výtky směřující k hnacímu ústrojí. Jakkoliv totiž vůbec první plug-in hybrid v historii RS může být na papíře úsporný, realita bude jinde.
Octavii RS si nicméně asi nikdo nekupuje kvůli spotřebě, nýbrž hlavně s ohledem na jízdní dynamiku a zábavu za volantem. Zrovna v těchto ohledech ale novinka nemá moc co nabídnout. Sprint na stovku jí totiž zabere 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vrcholí hodnotou 225 km/h. To jsou hodnoty, které by okouzlily možná před pár lety, nikoliv nyní. Je totiž třeba dodat, že minulá generace měla ve vínku rovněž 245 koní. Ty však nebyly hybridní, nýbrž ryze benzinové.
Jinými slovy, Octavia RS třetí generace se obešla bez 135kilové nadváhy, kterou v případě novinky představují baterie. Proto sprint zvládala již za 6,6 sekundy a stopku jí omezovač vystavil až v 250 km/h. Tomuto tempu pak sice odpovídal její apetit, ovšem ani u nástupce nelze počítat s udávanými 1,5 litry. Právě naopak se dá očekávat, že ona nadváha může v závislosti na jízdním režimu vyústit v ještě horší data než u dvoulitru.
Jsme tedy opravdu zvědavi, s jakou cenou bude Octavia RS iV spárována. Láci ale nečekáme, což zrovna k enormním registracím nepovede. Je přitom otázkou, zda by tomu bylo lépe, kdyby Škoda nenabídla pouze čtyřdveřové provedení, ale přišla rovněž s kupátkem, což svého času tradičně dělala. Dnes to nedělá, a tak si takovou verzi můžeme prohlédnout jen na neoficiální ilustraci. A je nutné uznat, že absence jednoho páru dveří pomáhá alespoň částečně zahlazovat zklamání pramenící z techniky.
Se stylovou variantou ale Škoda nepočítá. Dáváte-li tedy hybridu palec dolů, nejspíše vám nezbude nic jiného, než si počkat na ryze benzinové provedení, které se ukáže v létě a do prodeje místo v červnu zamíří až na konci srpna. To totiž 245 koní nabídne rovněž, ovšem bez oné váhové penalizace. Čekat lze tedy lepší dynamiku i zábavu, neboť kromě automatu bude k mání také manuál.

Škoda Octavia RS Coupe by vypadala působivě, reálně však stěží kdy vznikne. Tedy přinejmenším jako oficiální sériový produkt
Zdroj: X-Tomi Design
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025Šéf Bugatti pochopil. Od fanouška elektromobilů se dostal k tomu, že nabídne spalovací vůz. A sám sní o stroji s motorem V10
3.6.2025Producent Top Gearu dostal zákaz řízení na půl roku poté, co se svým Porsche jel 38 km/h na třicítce, to je kruté
3.6.2025Bentley otočilo. Přichází s novým čistě spalovacím vrcholem ve chvíli, kdy už žádné takové auto přijít nemělo
3.6.2025Novému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025