Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia RS odhalila vše, i motorový prostor slibující nemožné
3.3.2020 | Petr Prokopec
Automobilky si v posledních letech zvykly motorové prostory svých novinek ani neukazovat, Škoda se s ním ale v případě nové Octavia RS vytasila - poprvé totiž skrývá hybridní pohon.
Dnešním dnem se měly otevřít brány ženevského autosalonu. Nejznámější a nejdůležitější evropská motor show ale byla kvůli epidemii koronaviru zrušena a na místě to vypadá jako po válce. Autosalon se nebude konat ani v náhradním termínu, místo na výstaviště Palexpo tedy většina výrobců zamířila k počítačům, neboť živé premiéry budou nahrazeny těmi virtuálními. Týká se to i Škody, jejímž středobodem na ženevském stánku měla být nová Octavia RS.
O této novince bylo v poslední době sepsáno hodně článků, k úspěšnému sestavení puzzle nám tak víceméně chyběla už jen sada oficiálních fotek a data o jízdní dynamice. Venku je nyní obojí, pročež si můžeme mladoboleslavskou novinku představit se vším všudy. Začneme přitom u designu, který oproti základu nabízí černou masku chladiče nebo vzduchové clony Air Curtains ve sportovně laděném předním nárazníku.
Modifikován byl samozřejmě i ten zadní, kde se dočkáme difuzoru. Mimo to u sedanu nechybí zadní spoiler s aerodynamickými dekoračními prvky Aero Flaps, zatímco u kombíku lze počítat s poněkud obyčejnějším střešním křídlem. Jasně patrná jsou také 19palcová černě lakovaná litá kola s pneumatikami o rozměru 235/40, přičemž pohonná jednotka roztáčí pouze ty přední, a to skrze šestistupňový automat.
S příchodem vyššího výkonu pod kapotu Octavia RS vůči standardu posílila i v případě brzd, které se dočkaly červeně lakovaných kotoučů. Krotit budou 245 koní a 400 Nm točivého momentu, o jejichž produkci se stará 1,4litrový benzinový čtyřválec a elektromotor. Toto ústrojí by přitom v průměru mělo vyprodukovat pouze 30 gramů emisí CO2 na kilometr, což odpovídá 1,5litrové spotřebě. Ta jsou v praxi samozřejmě nedosažitelné údaje, pokud tedy pojedete dále než pár desítek kilometrů a dobitou elektřinu nebudete považovat za vzduch.
Zajímavé přitom je, že Škoda k oněm emisím došla v rámci cyklu WLTP, jenž měl smazat mezeru mezi reálným a laboratorním světem. Nic z toho se ovšem neděje. Baterie o kapacitě 13 kWh totiž váží nezanedbatelných 135 kilo, což je hmotnost, která bude mnohem dříve než po najetí udávaných „lokálně bezemisních“ 55 kilometrů (cestovat lze navíc jen tempem do 130 km/h) spíše zátěží než přínosem.
Nicméně ve chvíli, kdy budou baterie plně nabité a navíc aktivován sportovní režim, lze počítat se sprintem z klidu na stovku za 7,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 225 km/h. Dá se přitom předpokládat, že především ryze benzinové provedení, které stejně jako to dieselové dorazí na konci srpna, na tom bude o poznání lépe. Do vínku totiž rovněž dostalo 245 koní, ovšem bez váhové penalizace. Spárovat je navíc půjde i s manuálem.
Kromě zevnějšku bylo zapracováno také na interiéru. O atmosféru se starají hlavně sportovní sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a kontrastními švy či multifunkční upravený volant. Kromě toho nechybí ani dekorace napodobující karbon, očekávat lze i vyšší výbavu než u méně výkonných verzí.
Opomenout pak nesmíme ještě přítomnost sportovního podvozku, který s ohledem na rozdílnou hmotnost bude muset být specificky nastaven jak pro plug-in hybrid, tak především pro benzínové provedení. To vše se jistě promítne na ceně, která rozhodně nebude nízká. U benzin-elektrického provedení očekáváme sumu okolo jednoho milionu korun, což by asi odradilo více lidí než ona navýšená hmotnost či nereálná data o spotřebě.
Zvenčí vypadá nová Škoda Octavia RS PHEV působivě, rozhodně však v jejím případě neočekávejte udávanou nízkou spotřebu
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 13 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry