Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Škoda Octavia RS si to v bratrovražedném souboji rozdala s Golfem GTI, třetí přihlížel
13.12.2020 | Petr Miler
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž. Tímto principem se řídí jednotlivé části koncernu VW a uspívají, co když se ale zaměříme jen na dynamiku?
Škoda Octavia i VW Golf dostaly docela nedávno své nové generace a spolu s nimi i nové ostré deriváty s přídomkem RS res. GTI. Ty jsou - vlastně jako celé auta - v podstatě jen rozsáhleji faceliftovanými modely předchozí generace, neboť sází primárně opět na motory 2,0 TSI, tentokrát s výkonem maximálně 181 kW (245 koní) a točivým momentem nanejvýš 370 Nm. Octavia je větší a praktičtější a Golf menší a hbitější, v případě dynamiky by tedy při jejich vzájemném srovnání při vybavení obou vozů stejnými automatickými převodovkami měl být rychlejší. Ale je tomu tak skutečně?
To se rozhodl ověřit Mat Watson z Carwow, který česko-německé duo vytáhl na letiště. Aby to nebyl part jen pro koncern VW, přidal k nim i poslední generaci Fordu Focus ST, který též používá motor 2,0 turbo, ale o ještě větším výkonu a točivém momentu (205 kW neboli 280 koní, 420 Nm). Opět s dvouspojkovým automatem by tedy měl v tomto klání válet, jak už se ale v minulosti mnohokrát ukázalo, auta s motory TSI jsou rychlejší než data samotných motorů naznačují. A zde se to znovu potvrdilo
Focus tedy dynamicky citelně nestíhá a bylo na Golfu a Octavii, aby předvedly, kdo umí víc. Překvapení se nekonalo a do cíle čtvrtmílového sprintu dorazil první německý hot hatch s výsledkem 14,1 sekundy. Druhá byla Octavie s 14,3 s, až třetí pak Focus s 14,6 s. Pružné zrychlení z 80 km/h na předem zařazený třetí rychlostní stupeň dopadlo stejně a jen při brzdění se pořadí změnilo - vyhrála Octavie před Focusem a Golfem.
Podívejte se sami na to, jak vše probíhalo, nejvíce asi zaujme to, jak „lenivých” je 280 koní Fordu vedle 245 koní koncernu VW. Rozdíly mezi všemi třemi vozy jsou relativně malé a docela bychom se nedivili, kdyby většina lidí chápala jako morálního vítěze tohoto klání Škodu - je největší, nejpraktičtější a dynamicky přesto srovnatelná s vozy, kterým se říká hot-hatch. Jasně, i to jsou auta vhodná pro běžné, každodenní ježdění, ale v tolika rolích, jako Octavie, neobstojí.



Škoda Octavia RS si to rozdala nejen ve sprintu s... Foto: Škoda Auto
...VW Golf GTI... Foto: Volkswagen
...a Fordem Focus ST. Ten byl navzdory nejvyššímu výkonu spíše za přihlížejícího. Foto: Ford
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 8 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 11 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva