Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Skoro 40 let starý, prťavý Fiat ve sprintu povodil nejnovější Ferrari s 1 000 koní
6.1.2021 | Petr Prokopec
Může se to zdát nesmyslné či nakašírované, ale není. Souboj Davida a Goliáše má nové automobilové pokračování, a to přesto, že na jedné straně stojí 48 koní a letitá technika a na druhé 1 000 koní a nejmodernější systémy.
Příběh Davida a Goliáše nejspíše miluje každý, i kvůli tomu, že se v něm může nalézt snáze než v jiných. Je přitom jedno, zda jde o boj s úřady, osudem či zkrátka jen s dalšími lidmi, povětšinou jsme to zkrátka my, kdo tahá za kratší kus provazu. O to cennější ovšem je vítězství, pokud jej dosáhneme. Historie již nebude hledět až tak moc na okolnosti, podstatný zkrátka bude výsledek. A nejinak je tomu v rámci souboje, do kterého nastoupil Fiat Panda 4x4, který se začal vyrábět již v roce 1983 a který pohání pouze 48 koní.
Davida jsme si tedy představit již mohli, nyní přichází řada na Goliáše. Tím je Ferrari SF90 Stradale, tedy osmiválcový plug-in hybrid z Maranella vybavený více než dvacetinásobným výkonem, tedy rovnými tisíci koňmi. Ty pak rovněž roztáčí obě nápravy, neboť přední kola jsou poháněna elektromotory, zatímco ta zadní spalovací jednotkou. Mimo to nechybí ani sofistikovaná technika jako vektorování točivého momentu, zatímco v případě Fiatu tu máme upravenou převodovku či diferenciál.
Pokud bychom tyto dva vozy postavili na okruh či hladkou vozovku, o vítězi by bylo jasno ještě dříve, než by řidič Fiatu dokázal říci Panda. Nicméně jak jsme naznačili již v úvodu, za jistých okolností David může Goliáše porazit. Namísto černého asfaltu se tedy osm kol zarylo do sněhu, který pochopitelně výkonnostní převahu Ferrari okamžitě smazal. Místo toho začaly mít navrch hlavně úzké pneumatiky nasazené na Fiatu, které se zaříznou do hlubokého sněhu a přenesou více z oněch 48 koní než široké „salámy” na Ferrari z tisíce.
Je otázkou, zda nakonec Goliáš Davidovi podlehl, neboť z videa se zdá, že nejprve měl navrch Fiat, než jej Ferrari vyrovnalo a nakonec i předjelo. Za tím ale může stát zkreslení dané postavením kamery. Mimo to nevíme, kde přesně byl cíl. Ve výsledku je to nicméně jedno - podstatné je to, že za určitých okolností se i se svou rozpadající se rachotinou můžete postavit modernímu supersportu. A klidně souboj klidně vyhrát.






Letitý Fiat Panda 4x4 může za určitých okolností snadno držet krok s tisícikoňovým Ferrari SF90 Stradale. Ilustrační foto: Fiat/Ferrari
Zdroj: Maxige78@Instagram
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva