Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Slabší spalovací sporťák ve sprintu vyběhl s 830koňovým elektromobilem, stačilo přidat jednu zatáčku
20.2.2024 | Petr Prokopec
Kolikrát už padlo, že elektromobily jsou v případě dynamiky poníky schopnými zvládat jen jediný trik? Američané se to nyní rozhodli ukázat velmi názorně. Pokud ke sprinterskému klání přidáte jedinou zatáčku resp. otočku, ze zdánlivě jasného vítěze se stává poražený.
Není pochyb o tom, že elektromobily zvládají akcelerovat v přímém směru rychleji než auta se spalovacím motorem. Dáno je to tím, že své vysoké výkony generují od velmi nízkých otáček motoru, navíc s nimi dokáží velmi efektivně pracovat. Co na tom, že s klesajícím napětím v akumulátorech jejich dynamika vázne - pokud jsou plně nabité, jedou. A nic jiného na videích, která mají demonstrovat jejich ohromující akceleraci, obvykle neuvidíte.
Je tu ale ještě jeden problém - jde obvykle o extrémně těžké vozy, které krom zrychlení v přímce nezvládají přesvědčivě prakticky nic. Vysoká hmotnost devastuje schopnosti zatáčet i decelerovat, což se pozná na okruhu. Jenže kdo jezdí na okruhy, že? Ale potřebujete nakonec okruh, aby se to jasně poznalo? Magazín Edmunds se rozhodl ukázat, že nikoli.
Závody ve sprintu tak zpestřil otočkou, po jejímž absolvování se auta musí vrátit zpět na výchozí čáru. Během jedné disciplíny tedy dochází na start z pevného místa, deceleraci, zatočení a pružné zrychlení. Dosažené výsledky tak lépe vykreslují schopnosti toho kterého vozu, i když jde pořád z valné většiny o akceleraci v přímce. Už tahle jedna modifikace ale akcie elektromobilů posílá ke dnu.
Patrné je to z poslední komparace Edmundsu, ve které se na startovní čáru postavila Honda NSX Type-S proti Lucidu Air Grand Touring. Pohled na technické parametry naznačuje, že elektromobil by nad benzinovým hybridem měl mít znovu navrch, i když má na svém kontě 2 370 kg - ani NSX se svými 1 775 kily rozhodně není žádnou muší vahou. Přitom k dispozici má „jen“ 608 koní oproti 830.
Již při první rozjížďce je nicméně patrné, že Lucid se musí opravdu snažit, aby dosáhl vítězství. To je navíc vrtkavé a při druhém sprintu se již přiklání k Hondě, která vydělala hlavně na oné otočce. Třetí pokus ovšem dopadl v její prospěch zcela, neboť elektromobil měl již prakticky upečené brzdy. Jeho otočka tak byla nekonečně dlouhá, navíc při závěrečném sprintu byl patrný i slábnoucí výkon.
Lucid Air je tak možná sice rychlejší při zrychlení na stovku či na čtvrtmíli, ovšem tím v podstatě jeho nadvláda končí. A dá se předpokládat, že podobně by tomu bylo i u mnoha jiných elektromobilů. Výrobci jim totiž dávají do vínku neskutečný výkon, aby mohli okouzlit publikum. Hmotnost a „co se stane pak” napoprvé vidět nejsou, tady si o obojím můžete udělat obrázek.



Honda NSX druhé generace nepatří ani mezi nejlehčí, ani mezi nejvýkonnější auta. Přesto si ale dokázala poradit s elektrickým Lucidem Air s 830 koňmi, navíc v přímém směru. Stačilo jen, aby test zahrnoval jednu otočku. Foto: Honda
Zdroj: Edmunds Cars@YouTube
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Další selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva