Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj britských luxusních silničních stíhaček s 20 válci a 1 342 koňmi rozhodly až cílové fotografie
4.8.2022 | Petr Prokopec
Může se zdát, že jde o auta z docela jiného těsta, když je ale postavíte vedle sebe na letišti, nejsou si najednou vůbec tak vzdálená. Jejich vzájemné souboje nezřídka rozhodovaly centimetry.
Velká Británie bývá označována jako kolébka průmyslové revoluce, jako první zahájila přechod na pozemní digitální vysílání a považována je také za kolébku moderní demokracie či fotbalu. A nepřekvapivě rovněž za kolébku motorsportu. V zemi mimo jiné sídlí většina týmů Formule 1, tamní výrobci navíc nabízí nejčastěji luxusní auta s obrovskými výkony.
Právě díky tomu mohl Mat Watson z Carwow uspořádat opravdu zajímavý národní souboj, kdy do jednoho rohu se postavil Aston Martin DBX707, zatímco ten druhý okupovalo Bentley Flying Spur Mulliner. Jsou to trochu jiná auta, výkonné luxusní SUV a výkonný luxusní sedan, průsečíky si ale snadno najdete sami. První zmiňovaný vůz disponuje čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, za kterým stojí AMG. Pohonná jednotka nicméně byla naladěna na 707 koní výkonu a 900 Nm točivého momentu, s nimiž DBX zvládá zrychlit na stovku za pouhých 3,3 sekundy. Jeho maximum pak činí 310 km/h.
Se dvěma turbodmychadly přitom počítá i Bentley, spárována ovšem byla s šesti litry objemu a dvanácti válci. I přes větší pohonnou jednotku tu ovšem máme nižší výkon 635 koní. S točivým momentem 900 Nm pak lze počítat i v tomto případě, o poznání vyšší hmotnost (2 437 kg versus 2 245 kg) ovšem vede k horší akceleraci. Na stovce jste tak „až“ za 3,8 sekundy, na druhé straně však omezovač zasahuje až při 333 km/h.
Co přitom naznačují papírová fakta, to i realita potvrdila. Mat sedící v Astonu Martin byl při rozjížďce na čtvrtmíli ve všech třech případech rychlejší než jeho kolega v Bentley, vždy to ale bylo o fous. Flying Spur ovšem na druhou stranu začal přebírat nadvládu v dalších disciplínách, zvláště pak během sprintů na půlmíli či míli. Jeho náskok byl pořád drobný jako u DBX při čtvrtmíli (11,4 s versus 11,5 s), vzhledem k vysoké rychlosti (až ke 300 km/h) ale opticky narost.
Kde Flying Spur překvapil, to bylo brzdění. I přes dvousetkilovou nadváhu totiž DBX pokořil. Jelikož nicméně Bentley i pro tuto limuzínu nabízí jedny z největších karbonových brzd na světě, výsledek by tak vlastně zaskočit nemusel. Skromná ovšem není ani cena, ta se v tomto případě vyšplhala na 235 tisíc liber (cca 6,9 milionu korun). Více vám ukáže přiložené video.



Levnější, výkonnější a lehčí Aston Martin DBX707 je rychlejší ve sprintech na čtvrtmíli, ale jen o prsa. Foto: Aston Martin



Poté nicméně přebírá nadvládu Bentley Flying Spur, který překvapilo hlavně v případě brzd, byť rozdíly stále nejsou propastné. Foto: Bentley
Zdroj: Carwow
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 4 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejnovější články
 Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů Nová Honda Prelude dorazila do Česka a odhalila vše, se svými cenami to bude pěkná ozdoba showroomů
 před hodinou
 Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc Toyota jde dál proti proudu, potvrdila příchod nového motoru V8. Použije neobvyklý základ a řekla i víc
 před 3 hodinami
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 4 hodinami
 Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro Jaguar zrušil letošní premiéru své údajně revoluční novinky, nedivili bychom se, kdyby tuhle příšeru odpískal nadobro
 před 5 hodinami
 Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
 před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter