Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj britských luxusních silničních stíhaček s 20 válci a 1 342 koňmi rozhodly až cílové fotografie
4.8.2022 | Petr Prokopec
Může se zdát, že jde o auta z docela jiného těsta, když je ale postavíte vedle sebe na letišti, nejsou si najednou vůbec tak vzdálená. Jejich vzájemné souboje nezřídka rozhodovaly centimetry.
Velká Británie bývá označována jako kolébka průmyslové revoluce, jako první zahájila přechod na pozemní digitální vysílání a považována je také za kolébku moderní demokracie či fotbalu. A nepřekvapivě rovněž za kolébku motorsportu. V zemi mimo jiné sídlí většina týmů Formule 1, tamní výrobci navíc nabízí nejčastěji luxusní auta s obrovskými výkony.
Právě díky tomu mohl Mat Watson z Carwow uspořádat opravdu zajímavý národní souboj, kdy do jednoho rohu se postavil Aston Martin DBX707, zatímco ten druhý okupovalo Bentley Flying Spur Mulliner. Jsou to trochu jiná auta, výkonné luxusní SUV a výkonný luxusní sedan, průsečíky si ale snadno najdete sami. První zmiňovaný vůz disponuje čtyřlitrovým osmiválcem twin-turbo, za kterým stojí AMG. Pohonná jednotka nicméně byla naladěna na 707 koní výkonu a 900 Nm točivého momentu, s nimiž DBX zvládá zrychlit na stovku za pouhých 3,3 sekundy. Jeho maximum pak činí 310 km/h.
Se dvěma turbodmychadly přitom počítá i Bentley, spárována ovšem byla s šesti litry objemu a dvanácti válci. I přes větší pohonnou jednotku tu ovšem máme nižší výkon 635 koní. S točivým momentem 900 Nm pak lze počítat i v tomto případě, o poznání vyšší hmotnost (2 437 kg versus 2 245 kg) ovšem vede k horší akceleraci. Na stovce jste tak „až“ za 3,8 sekundy, na druhé straně však omezovač zasahuje až při 333 km/h.
Co přitom naznačují papírová fakta, to i realita potvrdila. Mat sedící v Astonu Martin byl při rozjížďce na čtvrtmíli ve všech třech případech rychlejší než jeho kolega v Bentley, vždy to ale bylo o fous. Flying Spur ovšem na druhou stranu začal přebírat nadvládu v dalších disciplínách, zvláště pak během sprintů na půlmíli či míli. Jeho náskok byl pořád drobný jako u DBX při čtvrtmíli (11,4 s versus 11,5 s), vzhledem k vysoké rychlosti (až ke 300 km/h) ale opticky narost.
Kde Flying Spur překvapil, to bylo brzdění. I přes dvousetkilovou nadváhu totiž DBX pokořil. Jelikož nicméně Bentley i pro tuto limuzínu nabízí jedny z největších karbonových brzd na světě, výsledek by tak vlastně zaskočit nemusel. Skromná ovšem není ani cena, ta se v tomto případě vyšplhala na 235 tisíc liber (cca 6,9 milionu korun). Více vám ukáže přiložené video.



Levnější, výkonnější a lehčí Aston Martin DBX707 je rychlejší ve sprintech na čtvrtmíli, ale jen o prsa. Foto: Aston Martin
Poté nicméně přebírá nadvládu Bentley Flying Spur, který překvapilo hlavně v případě brzd, byť rozdíly stále nejsou propastné. Foto: Bentley
Zdroj: Carwow
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 3 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva