Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj dvou posledních vrcholných VW Golf skončil nečekaným debaklem
21.5.2021 | Petr Prokopec
Jsou to auta používající prakticky tutéž techniku a menší ladění na jedné straně by nemělo způsobit jakkoli dramatický mezigenerační posun. Ten ale očividně nastal.
Náskokem díky technice se chlubí Audi, momentálně by nicméně tento reklamní slogan slušel spíše Volkswagenu. Britské Carwow totiž poslalo do srovnání dynamik současnou a předchozí generaci Golfu R. A výsledek byl opravdu zdrcující, neboť nováček zvítězil ve všech disciplínách s výjimkou jediné. Při brzdění se totiž projevila jeho vyšší hmotnost, stejně jako mu přitížil i fakt, že zástupce sedmé generace disponoval 19palcovými koly a tedy i širšími pneumatikami, jenž zajišťovaly větší styčnou plochu.
Právě toto srovnání Golf osmé generace potřeboval, neboť jde v podstatě o první test, kdy můžeme vynechat veškerou kritiku. Není totiž vůbec podstatné, zda přední kapotu drží manuálně ovládaná tyč nebo plynová vzpěra, podstatné je to, co se skrývá pod ní. Obě generace přitom pohání přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který produkuje 320 koní a 420 Nm u nováčka a 300 koní a 400 Nm u jeho předchůdce. To rozhodně není diametrální rozdíl, který navíc zdánlivě maže ona povážlivě vyšší hmotnost (1 551 kg versus 1 483 kg).
Osmá generace je nicméně i tak papírovým favoritem, v jejím případě ovšem připadá na jednoho koně jen o 10 deka méně (4,8 kilogramu vs. 4,9 kg). Podstatnější tedy bude, že se nováček chlubí jinak lépe řešeným pohonem 4x4 se sofistikovanějším softwarem, díky kterému dokáže lépe využít systém Launch Control. Výhru bychom tedy i mohli čekat, překvapí ale náskok, jaký oproti svému předchůdci má. V rámci sprintu na čtvrtmíli se totiž jedná o takřka celou sekundu.
Právě z toho důvodu Mat Watson navrhne, aby sedmá generace dostala na startu menší náskok. Ač ovšem svůj plynový pedál zamáčkne se zhruba půlsekundovým zpožděním, stále je v cíli jako první. A náskok má i v pružném zrychlení. Mimo to nový Golf R nezasahuje do vašeho túrování plynového pedálu na místě, zatímco tomu staršímu nemůžete uzdu popustit naplno. A pokud by dostal větší kola, nejspíše by nakonec opanoval i souboj na brzdách.
Je nicméně třeba dodat, že za všechno se platí, a nový Golf R není výjimkou. Na českém trhu je totiž k mání od 1 195 900 Kč, což je na lidový vůz opravdu hodně. Na druhou stranu, ani předchozí provedení nestartovalo nízko, nýbrž na částce 1 071 900 Kč. Němci tedy v případě vrcholu nabídky nejsou ani v nejmenším skromní, čemuž se ale nelze divit. S časem 4,7 sekundy potřebným na zdolání stovky totiž novinka již zasahuje do teritoria supersportů, přitom jde pořád o velmi komfortní, pro každodenní ježdění bez kompromisů použitelné auto.






Nový VW Golf R dokázal porazit svého předchůdce bez mrknutí oka. Prohrál pouze při brzdění, i tuto disciplínu by ale nejspíše s většími koly zvrátil ve svůj prospěch. Foto: Volkswagen
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
