Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj Německa a USA v klání extrémně výkonných SUV ukázal, že na objemu pořád záleží
11.1.2022 | Petr Prokopec
Plných 1 317 koní v pouhých dvou autech svedl dohromady tento souboj naprostého vrcholu ostrých SUV značek Audi a Jeep. Leckdo by už kvůli původu sázel na čtyři kruhy, ale spletl by se.
Ještě před několika málo lety byla většina SUV jen pomalými krabicemi, které potřebovaly nadmíru velké motory, aby jely alespoň tak. S tím logicky korespondovala vysoká spotřeba, o prožitku z řízení si pak člověk mohl nechat jen zdát. I přes zvýšený podvozek jste si ovšem často nemohli výskat ani v terénu, pro řadu SUV zůstávala maximem rozbitá polní cesta. Tedy ten typ komunikace, který můžete zvládnout i s kombíkem se zvýšeným podvozkem a pohonem všech kol.
Některé věci se dodnes nezměnily, v jiných případech však na posun došlo. Jedním z nich je i dynamika, která skutečně již dokáže ohromit. Koneckonců stačí jen zhlédnout nové video Carwow níže, jehož středobodem je závod ve zrychlení Audi RS Q8 a Jeepu Gran Cherokee Trackhawk. Vozy pohání osmiválcové jednotky, které si navíc k vyššímu výkonu dopomáhají přeplňováním. Jak u německého, tak u amerického SUV tedy můžeme počítat s výkonem, za který by se nemusela stydět ani supersportovní liga.
Prim zde možná překvapivě hraje Jeep, který dostal pod kapotu 6,2litrový osmiválec Hellcat doplněný kompresorem. Ameriku tedy reprezentuje 717 koní výkonu a 880 Nm točivého momentu, jež jsou nicméně spojené s takřka 2,5tunovou hmotností. Audi je pak sice o více než sto kilo lehčí, ovšem jeho čtyřlitrová jednotka dopovaná dvěma turby dává k dobru „pouze“ 600 koní a 800 Nm. Papírově by nicméně i tak mělo vyhrát, stovku totiž zvládá za 3,8 sekundy, zatímco Grand Cherokee má na kontě čas o jednu desetinu delší.
Mají ale tovární data oporu v realitě? Po prvním rozjezdu se zdá, že ano, neboť Audi trochu ulilo start a proťalo pomyslnou cílovou pásku o trochu dříve. Druhá a třetí jízda však již vyzněly ve prospěch Jeepu, jenž nakonec čtvrtmíli zvládnul za 11,8 sekundy, zatímco Audi potřebovalo o dvě desetiny více. Tím se Grand Cherokee přiblížil k oficiálně udávanému času (11,7 s), což je vskutku impozantní. Stejně jako skutečnost, že 2,5tunová monstra dnes dokáží být tak rychlá.



Jeep Grand Cherokee Trackhawk je právem nazýván nejrychlejším SUV světa, v testu Carwow totiž zvládl čtvrtmíli za 11,8 sekundy. Foto: Jeep
Audi RS Q8 pak s nižším výkonem nezůstalo příliš pozadu, navíc se může rozjet až na 305 km/h, zatímco Jeep končí „už“ na 290 km/h. Foto: Audi
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 7 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 8 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 10 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 11 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan