Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 | Petr Miler
A nevyhrál díky objemu kufru či větší praktičnosti, to by bylo moc jednoduché. Ačkoli byli díky lepšímu poměru výkonu a hmotnosti favority jeho konkurenti, Audi RS6 na mokru prodalo své quattro.
S ohledem na vývoj v současném světě je to možná naposledy, co si můžeme vychutnat souboj třech německých superaut vyšší střední třídy, která umí být současně vším, co vás napadne - prostornými, praktickými, komfortními, sakramentsky rychlými a přitom nezastavitelně konzistentními stroji. Pakliže dojde v dalších generacích na jejich rozsáhlejší hybridizaci nebo dokonce použití elektrického pohonu, mohou být pořád leccos z výše zmíněného, o konzistentní výkonnosti si ale budou moci nechat jen zdát. Hybridizace by z nich udělala náladové vozy jedoucí jednou tak a jednou onak podle stavu baterek. A při elektrifikaci by už nikdy nešlo s rodinou a plným kufrem přeletět Německo za 2 hodiny a po jedné rychlé kávě pokračovat v cestě.
O to více si ale važme toho, že si můžeme dnes vychutnávat jejich klání. Řeč je o novém Audi RS6 Avant, faceliftovaném BMW M5 Competition a stejně tak modernizovaném Mercedesu-AMG E63 S. Je to jeden kombík a dva sedany, i Mercedes ale může být kombík a fakt, že M5 je k mání pouze s tříprostorovou karoserií, její rodinné využitelnosti příliš neubírá. Za normálních okolností jsou to BMW a hlavně Merecedes, které mají ve sprintech těchto modelů navrch, jenže Mat Watson z carwow je vytáhl na deštěm smáčené letiště. A papírové předpoklady vzaly rychle za své.
Jakmile byla auta v pohybu, BMW s Mercedesem vládly, klíčový je ale vždy sprint na 400 metrů s pevným startem a v tom vyučovalo Audi. Soupeři si vyžádali postupně dvě opakování, ale nebylo to k ničemu, Audi z místa vypalovalo s takovou konzistencí, že oba německé souputníky nechávalo daleko ve vodní tříšti a Mata nutilo se smát, protože to byl part jen pro jím řízený vůz.
Ve všech případech jde přitom o stroje s přibližně 600 koňmi výkonu a pohonem všech kol, jenže Audi je koncepčně předokolka s přidaným pohonem zádě, zatímco BMW a Mercedes jsou koncepčně zadokolky s přidaným pohonem přídě. A i my už jsme nejednou poznali, že v zásadě primitivnější koncepce Audi je z hlediska přenosu výkonu při akceleraci z místa u aut s motorem vpředu nepřekonatelná.
I když tedy všechny vozy používají chytrou elektroniku, systém kontroly startu a další vychytávky, které na suchu vedou k velmi podobnému výsledku, na mokru se BMW a Mercedes na prvních metrech trápí tak moc, že Audi prostě „foukne” a soupeři už jej nikdy nedoženou. Podívejte se na to sami, příznivci quattra z toho budou mít radost.



Audi RS6 není a do příchodu ostřejší verze Performance nebo Plus nebude králem dynamiky mezi německými rodinnými síhačkami vyšší střední třídy, na mokru ale díky lepšímu startu vládne i tak. Foto: Audi
...i Mercedes-AMG E63 S musely sklonit hlavu, jakmile ale nešlo o start z místa, osvědčily lepší poměr výkonu a hmotnosti. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 2 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
17.8.2025Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
17.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva