Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
před 5 hodinami | Petr Prokopec
Pouhý měsíc vydržel na trůně jeho elektrický pokořitel, teď se musí znovu spokojit s druhými místy. Čas v disciplíně 0-400-0 km/h je už jako z jiné planety, přitom stačilo znovu použít původní auto jen s drobnými softwarovými úpravami.
Minulý měsíc se chorvatský Rimac pochlubil hned čtyřiadvaceti novými rychlostní rekordy. Všechny zajela Nevera R, tedy elektromobil disponující 2 017 koňmi. To je opravdu neskutečné stádo, které je ovšem spojeno také s nemalou hmotností - vůz má na kontě 2 277 kg. Navzdory tomu se ovšem zvládnul dostat z nuly na čtyřstovku a následně zase zastavit na nulu za 25,79 sekundy. Tím překonal dosavadního rekordmana, Koenigsegg Jesko Absolut, o více než dvě vteřiny.
Švédové se ovšem rozhodli přijít s pádnou odpovědí prakticky bez jakéhokoli otálení. Původní rekordní auto, které v červnu 2024 dosáhlo času 27,83 sekundy, totiž osadili novým softwarem Absolut Overdrive, jenž je pochopitelně k dispozici také ostatními zákazníkům. Upravena jím byla mapa převodovky, stejně jako řídicí jednotka motoru. Zároveň systém nově disponuje vektorováním točivého momentu, který je natolik precizní, že kontrola trakce nemusí zasahovat ani při zběsilých startech.
To se ukázalo být klíčovým, neboť Jesko si s časem 25,21 sekundy vzalo rekord zpátky. Tovární jezdec Markus Lundh dokázal z klidu na čtyřstovku zrychlit za neskutečných 16,77 sekundy, zatímco zabrzdění zpátky na nulu se odehrálo za 8,44 sekundy. Co se Rimacu týče, ten přitom na akceleraci potřeboval 17,35 sekundy. Decelerace je pak identická jako u Koenigseggu, který je přitom o zhruba tunu lehčí. Na druhou stranu mu ale při brzdění nepomáhají elektromotory.
Nevera má navíc k dispozici hned čtyři jednotky, z nichž každá má na povel jedno kolo. Oproti tomu Jesko je zadokolkou, i proto ostatně na rozjezdu na chorvatský elektromobil ztrácí. Ten se totiž na stovku dokáže dostat již za 1,72 sekundy. Koenigsegg je ale rychlejší kdykoli později a všechny klíčové rekordy v akceleraci jsou znovu jeho. A to jízdu „švédského krále” negativně ovlivnilo počasí, neboť dráha byla po ranním dešti navlhlá. Přesto Švédové dokázali, že spalovací motory a auta jimi vybavená stále ještě neřekla poslední slovo.









Koenigsegg dokázal zajet rekord 0-400-0 km/h s původním vozem, ke zlepšení jeho schopností postačil pouze nový software lépe kočírující 1 622 koní. Obdivuhodné. Foto: Koenigsegg
Zdroj: Koenigsegg
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
před 5 hodinamiPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nejnovější články
Majitelé Tesel doplácí na změnu vnímání automobilky, tohle sotva jeté auto ztratilo přes polovinu ceny za rok a půl
před 2 hodinamiHit Kie a symbol její proměny z výrobce béčkových aut končí, nepřímý nástupce dostane nevhodný pohon, jinou karoserii nebo obojí
před 4 hodinamiSpalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
před 5 hodinamiČíňanům už se to trochu vymklo z ruky, postavili auto s výkonem přes 3 000 koní
před 7 hodinamiVolkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva