Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19.2.2024 | Petr Miler
Jsou to dvě parádní auta svého druhu a po obou bychom klidně sáhli, jedno ale hraje o ligu výš svou třídou, výkonem a nakonec i koncepcí. Přesto ve výsledku není rychlejší, i když s hmotností na tom na dnešní poměry není zase tak zle.
Jak rychle se mění vnímání jinak objektivně stále stejných veličin, chce se říci v úvodu ke srovnání dvou extrémně výkonných kombi německých značek BMW a Mercedes-Benz. Když před nějakými 7 roky přišlo BMW s tehdy novou M5 G30 se základní hmotností okolo 1 950 kg, zmocňovaly se nás dávivé pocity. Však co to je za sportovní sedan, když s sebou musí tahat skoro dvě tuny mrtvé váhy? A to samé šlo říci o menší M3 G80, když před pěti léty dorazila s údaji v kolonce „Hmotnost:”, které nikdy neklesaly pod 1 800 kg. Tak moc? Na tak „malý” model?
Tahle auta existují i dnes a jsou pořád stejně těžká, podobně jako jejich soupeři - takový Mercedes-AMG E63 S 4Matic+ W213 prodávaný od roku 2016 váží podobně jako M5 G80 okolo 1 950 kg, třída C63 AMG W205 pak od 1 730 kg. Všechno jsou to těžké váhy, ale podívejme se, co se na nás přivalilo či valí. Současné Céčko 63 váží přes 2,1 tuny, nová M5 má vážit okolo 2,5 tuny, podobně příští třída E 63 AMG. Přitom už mnohem drobnější rozdíly v hmotnosti snadno mažou výkonovou nadvládu, jak ukazuje i srovnání dvou přímo si nekonkurujících aut - současného BMW M3 Touring a dožívajícího Mercedesu E63 S Kombi od AMG.
Tohle by mělo být jasné vítězství Mercedesu. Model E63 už mnohokrát ukázal, že je extrémně rychlý, do tohoto klání pak nastupuje s 612 koňmi výkonu z motoru 4,0 V8 biturbo, zatímco M3 si musí vystačit s 510 kobylami z řadového šestiválce. Jejích 1 865 kg se navíc jeví být jako brutální číslo i vedle 1 940 kg vážícího Éčkového Mercedesu, žádná stuttgartská exhibice se ale nakonec nekoná.
Podívejte se na výsledek tohoto srovnání sami, ve stručnosti ale řekneme, že Mercedes má velký problém obhájit svoji papírovou nadvládu danou 102koňovým náskokem a některá dílčí dynamická srovnání dokonce prohraje. A byť je formálně vítězem, morálně ani ne, zvlášť když projede komparaci brzdných schopností. A to je to v podstatě střízlík, počkejme si na novou, snadno znovu 2,5tunovou generaci. Hmotnost aut nikdy neměla uletět do tak absurdních výšin, opravdu ne...
![Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost - 1 - BMW M3 Touring G82 Autobahn 2023 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost - 2 - BMW M3 Touring G82 Autobahn 2023 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost - 3 - BMW M3 Touring G82 Autobahn 2023 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
BMW M3 Touring je opravdu rychlé auto, takový... Foto: BMW
...Mercedes-AMG E 63 S 4Matic Kombi by ale měl být jasně rychlejší. Není, někdy dokonce i prohrává. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva