Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání dvou nejlépe zrychlujících silničních aut světa skončilo totálním debaklem
18.8.2021 | Petr Miler
Na jednu stranu je to fascinující podívaná. Na tu druhou ale nelze z hlavy vyhnat myšlenky na pomíjivost a jistou nesmyslnost soupeření právě v této oblasti.
Před pár dny jsme vám ukázali, jak akceleruje nové nejlépe zrychlující auto světa na sprinterské dráze. A bylo to něco. Rimac Nevera na silničních pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S dokázal zdolat čtvrtmíli za certifikovaných 8,582 sekundy s koncovou rychlostí 167,51 mph, tedy 269,58 km/h. To jsou u silničních aut dosud nepoznaná čísla, která všechny stávající rekordy překonávají o parník.
Nevera se dostala do rukou Brookse Weisblata z Dragtimes, a tak nešlo čekat, že by vůz nepostavil do klání ve sprintu také s něčím jiným než se stopkami. Ale s čím? Takové Bugatti by se alespoň nějak chytalo, ovšem dostat se k autu této značky resp. majiteli, který bude svolný trápit jej na sprinterské dráze, není snadné. Brooks tak, nikoli překvapivě, sehnal do party Teslu Model S Plaid, tedy druhé nejlépe zrychlující silniční auto světa. A party mohla začít.
Čekáte strhující bitvu, drama, souboj titánů? Zklameme vás, výsledkem je totální debakl, který z Tesly udělal statistu. Není to v podstatě ani zábavné, ani zajímavé, dokud se nepodíváte na absurdní časy, kterých oba vozy dosahují a uvědomíte si, v jakých sférách se pohybujeme. Nejrychlejší auta, se kterými jsem měl možnost v životě jet, zvládala akceleraci na 400 metrů okolo 9,6 až 9,7 sekundy a byl to už skutečně „rachot”. Tady se ale bavíme o sprintu, ve kterém Tesla zvládá čtvrtmíli za 9,3 sekundy, což je ještě o třídu lepší výsledek. A Rimac za 8,6, což je o další dvě třídy lepší čas.
Proto také vše působí tak, jak to působí - 0,7 sekundy je v těchto sférách skutečně obrovský rozdíl. Na jednu stranu je tak třeba žasnout nad tím, co je dnes také technicky možné, na tu druhou je ale nevyhnutelně třeba se ptát, k čemu to vlastně je. Nejsou tak dávno časy, kdy slabší Tesly takto ujížděly Ferrari a vypadalo to stejně v opačném gardu, akorát v o pár sekund déle trvajícím provedení. Pak začali vládnout jiní, pak zase Tesla, teď Teslu zašlapává do země Rimac, co bude dál? Příště jej porazí Tesla Model H za 8,0 s, tu pak Rimac Cizoloh za 7,5 s... Bude to pořád to samé dokola, jedno auto bude o pár délek vzadu, jen celé představení bude kratší a kratší.
Jako nadšení řidiči oceníme více jiné věci než zrychlení v přímce, jakkoli i to je důležitou součástí hry. Udělat poutavé, super rychlé a zábavné auto jde ovšem i z toho, které zvládá čtvrtmíli za 11 sekund, soustředit se jen na akceleraci je trochu laciná zábava a dnešní srovnání to jasně připomíná.


Rimac Nevera je ve sprintech skutečně jasným králem, ... Foto: Rimac Automobili
...i Teslu Model S Plaid drtí rozdílem několika tříd. Foto: Tesla
Zdroj: DragTimes@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 10 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 11 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva