Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich

Tahle auta jsou v dnešní nabídce obecně raritou a brali bychom kterékoli z nich bez ohledu na výsledek tohoto klání. Ale přesto - jak to dopadne, když se na jedné startovní čáře vedle sebe sejdou devětsetjedenáctky ve verzích GT3, GT3 RS i GT3 Touring?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich

před 6 hodinami | Petr Prokopec

Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich

/

Foto: Porsche

Tahle auta jsou v dnešní nabídce obecně raritou a brali bychom kterékoli z nich bez ohledu na výsledek tohoto klání. Ale přesto - jak to dopadne, když se na jedné startovní čáře vedle sebe sejdou devětsetjedenáctky ve verzích GT3, GT3 RS i GT3 Touring?

Srovnávací souboje mívají za cíl nalézt vítěze a poražené, oddělit zrno od plev. Čas od času ale může dojít i na takové, u kterých vám výsledek bude docela ukradený. Spíše si užijete závod samotný a pohled na šachovnicovou vlajku ve vás ani nevzbudí nadšení, to spíš smutek. Zvláště pokud v ten moment ještě dojdete k poznání, že podobný souboj se příště už nemusí opakovat.

Takové pocity vyvolává nejnovější srovnání z dílen britského Carwow. Mat Watson a spol. totiž na startovní čáru postavili opravdu zajímavé trio, a sice výchozí Porsche 911 GT3 vedle ještě ostřejší GT3 RS a naopak umírněnější GT3 Touring. Každý z těchto vozů používá atmosféricky plněný plochý šestiválec o objemu 4,0 litru, liší se pouze jeho naladění. V případě obou GT3 tu máme 510 koní, u vrcholného RS je jich o 15 víc. Jejich aerodynamické úpravy pak Mat definuje přesně - RS má velké křídlo, GT3 prostřední křídlo a Touring žádné křídlo.

Můžeme vám rovnou prozradit, že nejvýkonnější vůz daný souboj vyhrál, čtvrtmíli totiž zdolal za rovných 11 sekund, zatímco okřídlené GT3 potřebovalo o tři desetiny navíc a Touring o čtyři. Jenže je to důležité? Ani v nejmenším, na takové drobnosti majitelé příliš nehledí. Spíše se rozhodují na základě toho, zda chtějí s vozem vyrážet hlavně na silnici (Touring) nebo na okruhy (GT3 RS). Nebo zkrátka volí zlatou střední cestu (GT3).

Pokaždé si pak užívají spíš v zatáčkách než v přímém směru, ostatně v takovou chvíli je pro ně vhodnější třeba nové Turbo S, která se dostane na stovku za 2,4 sekundy. „GéTéčka“ mají spíše vybudit radost z ježdění, čemuž ostatně odpovídá i jejich úchvatný soundtrack - však si poslechněte moment, kdy všechny tři vozy startují, to je bzukot na úrovni včelí árie. A také tomu odpovídá možnost zvolit do obou GT3 také manuální převodovku, tu bohužel ani jeden z vozů neměl. I tak je na co koukat a co poslouchat.


Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 1 - Porsche 911 GT3 RS 2023 ilustracni foto 01Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 2 - Porsche 911 GT3 RS 2023 ilustracni foto 02Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 3 - Porsche 911 GT3 RS 2023 ilustracni foto 03
911 GT3 RS zvládá čtvrtmíli rychleji než jeho o 15 koní slabší sourozenci, i když vlastně až poté, co se mu pořádně zahřejí pneumatiky. Foto: Porsche

Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 4 - Porsche 911 GT3 992 2 manual 2025 rekord Nurburgring Nordschleife 02Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 5 - Porsche 911 GT3 992 2 manual 2025 rekord Nurburgring Nordschleife 04Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 6 - Porsche 911 GT3 992 2 manual 2025 rekord Nurburgring Nordschleife 08
Z dvojice 911 GT3... Foto: Porsche

Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 7 - Porsche 911 GT3 Touring 992 2 2025 zelena oficialni 01Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 8 - Porsche 911 GT3 Touring 992 2 2025 zelena oficialni 02Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich - 9 - Porsche 911 GT3 Touring 992 2 2025 zelena oficialni 03
...a jen mírně odlišné 911 GT3 Touring pak kupodivu za delší kus provazu tahá okřídlená verze, a to navzdory vyššímu odporu vzduchu. Rozdíly jsou ale obecně minimální, škoda, že volitelnou manuální převodovku nemělo ani jedno z aut. Foto: Porsche

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše