Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025 | Petr Miler
Je to dokonalý symbol toho, do jak slepých uliček se nechal zahnat evropský automobilový průmysl. Konstrukce tohoto auta nedává z racionálního hlediska absolutně žádný smysl a jeho srovnání s Ferrari v upraveném 1000koňovém provedení to ukazuje v plné nahotě.
Srovnávat BMW s Ferrari působí na první pohled nepatřičně, však jde o auta úplně jiných kategorií a zaměřeni, v neposlední řadě i cenových třid. Platí to i v případě současného BMW M5, které s cenou od 3 711 500 Kč není levné podle jakékoli fantazie. Ferrari SF90 je ale snadno ještě třikrát dražším vozem.
Co tedy tato auta spojuje? Může to být výkon. Nová M5 G90 je už v sériové verzi pekelně výkonná (až 727 koní), s relativně levnou úpravou za asi 200 tisíc korun (jasně, není to málo peněz, ale vzhledem k ceně vozu to není mnoho) ovšem její výkon snadno přesáhne magických 1 000 koní. A právě tolik má i SF90, která se M5 postavila na start tradičního letištního sprintu z dílen kolegů z Carwow.
Můžete nyní říci, že to je stejně pitomost, protože výkon není vše. Ale pozor, předchozí M5 G30 po úpravě na stejných 1 000 koní byla s to zdolat sprint v úplně stejném čase (9,6 sekundy) jako právě Ferrari SF90, neboť váží skoro stejně (okolo 1,8 tuny) a tahle disciplína není o mnoho víc než výkon lomeno hmotnost krát schopnost s takto rozdanými kartami dobře pracovat. Nová M5 má ale ve srovnání se svým předchůdcem víc jak 600kilovou (!, nepřestává nás to udivovat) nadváhu a od SF90 dostává navzdory srovnatelnému výkonu totální „čočku” ve všem. A je dramaticky pomalejší i než předchozí M5 upravená podobně levně na 800 koní. To je zas jednou výmluvné jako máloco jiného.
Však považte, BMW zabilo celou M5 elektrickou částí pohonu jen proto, aby dosáhlo nižší papírové spotřeby a dál absolutně ničeho. Auto je těžké, auto je relativně pomalé, auto je bezcharakterní a úpravce říká, že tohle je spíš něco jako M7 a nikdy, po jakékoli úpravě to nebude auto jako předchozí M5, která je prostě lepším vozem. Protože hmotnost. BMW stvořilo ryzí nesmysl postavený kolem euronorem a jsme naprosto přesvědčeni, že se mu to vrátí i s úroky, jakmile publikum prozře a pochopí, že tohle není a nebude „další M5”. Bude to parodie na německou legendu a brutální cenový propadák nejprve kvůli své nemohoucnosti a pak i kvůli omezené životnosti jedné z nejdražších částí nového pohonu.
Je to další auto, u kterého si racionálně uvažující nadšenec do BMW může ve svém nákupním seznamu poznamenat jediné slovo: „Nikdy!” Ale opravdu nikdy, je to nesmysl na druhou a níže přiložené srovnání se vším okolo to zas jednou ukazuje v plné nahotě.



Německý „generál Failure” stále víc ukazuje svou nemohoucnost. Tentokrát mu k tomu „pomohlo” Ferrari. Foto: BMW



Konkrétně jde o model SF90. Tomu upravená M5 může stačit, ale ne ve formě 2,5tunového otylého bumbrlíčka. Foto: Ferrari
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 59 minutami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejčtenější články
 Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
 2.10.2025
 Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil Šéf Xiaomi přiznal, jak firma dala tak rychle dohromady své vlastní auto. A není to to jediné, čím překvapil
 2.10.2025
 Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy Příklad VW táhne: Americké automobilky prodaly spoustu elektrických aut samy sobě, aby na poslední chvíli ohnuly dotační mechanismy
 3.10.2025
 Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce Unikla podoba i cena na kost oholené základní Tesly, se Škodou Fabia Junior si může podat ruce
 3.10.2025
 Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně Už i odboráři chápou, že nařizování elektromobilů nebude fungovat, šéf odborů v Boschi po masivním propouštění volá po změně
 3.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter