Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SsangYong SIV-1 odhalen, pod kapotou má motor 1,6 GDI Turbo s 205 koňmi
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejská značka zabalila do pohledného designu zajímavou pohonnou jednotku. SIV-1 by jednou mohl být i s turbodieselem.
Pokud chcete na ženevském autosalonu spatřit krásku a netvora, stačí obrátit pohled ke stánku korejské automobilky SsangYong. Ta totiž na straně jedné představuje novou generaci až jedenáctimístného modelu Rodius, který se pohledným designem může pochlubit jen sotva. Stranu druhou však okupuje koncept SIV-1, za který byste se nemuseli stydět ani ve vyšší společnosti. Značka však aktuálně prohlašuje, že do výroby má tato novinka ještě daleko, přičemž měnit se prý budou nejen technické aspekty, ale také vzhled. My přitom jen doufáme, že se nakonec nedočkáme netvora číslo dvě.
Důvodů, proč by se měl SsangYong SIV-1 dostat na silnice, je přitom celá řada. Tím nejzajímavějším je benzinový motor 1,6 GDI Turbo, jehož 205 koní slibuje zajímavé svezení. Tato pohonná jednotka by přitom měla být spřažena s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem, se stejnými převodovkami je pak možné spojit i turbodiesel 1,6 TwinTurbo o výkonu 150 koní a 360 Nm točivého momentu.
O jízdních parametrech či spotřebě se Korejci prozatím nezmiňují, dle tiskového prohlášení bychom ovšem oba dva motory mohli velmi brzy spatřit v některém z dalších produkčních modelů značky. Stejně jako novou aplikaci audio systému, která je schopná spárování s jakýmkoliv typem mobilního telefonu. Jednoho z těch modernějších, samozřejmě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.











Zatím stále koncept SIV-1 na ženevském autosalonu
S konceptem SIV-1 automobilka SsangYong dokazuje, že pohledný design jí není cizí. Od produkční verze je však crossover na hony vzdálen
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Supersportech na čele Bo Bendsneyder, 17. Vostatek včera 12:12
- Dominance Ducati, Toprak a Rea crash; na čele Bulega před Iannonem včera 11:55
- Kymco Sky Town 125i ABS: malý městský skútr včera 11:20
- Úvod MS-Superbike 2025 na Phillip Islandu: 24 motocyklů 16.2.2025
- Bratři Feiglovi v IDM s německou podporou 15.2.2025
Nejčtenější články
Trpělivost vám může ušetřit desítky tisíc jako nic. Nezájem o ojetiny tlačí jejich ceny dolů, sami prodejci letos čekají, že dál zlevní
20.1.2025Test ukázal, jak se Tesla roky neposunula prakticky nikam. Cizí auta se u jejích vlastních nabíječek dobíjí líp než její vlastní
20.1.2025Dieselový kombík BMW řady 5 láká už po pár letech nízkými cenami, za ty peníze je to neuvěřitelný univerzál
20.1.2025Lewis Hamilton se poprvé oficiálně ukázal v barvách Ferrari, lepší auto mu k tomu dát nemohli
21.1.2025Němci dál ve velkém odmítají elektrická auta. Ze zbývajících možných kupců je nechce skoro nikdo, připlácet za ně vůbec nikdo
21.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.17. 21:54 - northwind
- Politický koutek 02.17. 09:11 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.16. 11:10 - PepaSFI
- Onboard videa 02.16. 10:08 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.16. 10:02 - Truck Daškam
- BMW Divize 02.15. 18:45 - Brus
- IT poradna 02.15. 11:50 - pavproch
- Rychlodotazy 02.15. 09:36 - PepaSFI