Strůjce novodobého úspěchu Dacie se konečně ukázal naživo v novém, stojí za pozornost

Už se pomalu zdálo, že vůbec nedorazí. Třebaže automobilka se o něm v tiskových materiálech zmiňovala slovem i obrazem, v těch prodejních po něm byla veta. A vlastně stále je, přesto si nyní můžeme být jisti, že existuje a do prodeje míří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Strůjce novodobého úspěchu Dacie se konečně ukázal naživo v novém, stojí za pozornost

23.11.2022 | Petr Prokopec

Strůjce novodobého úspěchu Dacie se konečně ukázal naživo v novém, stojí za pozornost

/

Foto: Dacia

Už se pomalu zdálo, že vůbec nedorazí. Třebaže automobilka se o něm v tiskových materiálech zmiňovala slovem i obrazem, v těch prodejních po něm byla veta. A vlastně stále je, přesto si nyní můžeme být jisti, že existuje a do prodeje míří.

Novým logem se Dacia pochlubila již na počátku loňského roku, kdy byl písmeny „DC“ vyzdoben koncepční Bigster. O pár měsíců později nicméně rumunská automobilka oznámila, že čelní partie se změní celému portfoliu. U slov pak sice nezůstala, na činy jsme si ovšem museli počkat. Na prodej inovovaných modelů totiž došlo až na počátku letošního léta, zajímavé ale bylo, že během celé té doby nikdy nebyly zmíněny ceny strůjce novodobého úspěchu značky, tedy Dacie Logan.

Pokud aktuálně zamíříte na web českého nebo klidně i polského či francouzského zastoupení značky, zjistíte, že objednat se i nadále dá pouze Sandero, Sandero Stepway, Spring, Duster a Jogger. Logan je nadále nepřítomný, což mohlo svádět k myšlenkám, zda se za ním náhodou nezavřela voda. Vše ale má být dáno nedostatkem komponentů a obecně menší popularitou malého sedanu - i když šéf Renaultu Luca de Meo nedávno potvrdil, že rumunská automobilka je při rozdělování komponentů upřednostňována díky svým maržím, Logan měl stát až na konci fronty.

Nyní se ale levný rumunský sedan konečně vydává za zákazníky. Dokládá to video, které bylo natočeno před jedním showroomech a na kterém si Logan s novým logem můžeme poprvé pořádně prohlédnout zvenčí i zevnitř. Stejný emblém se přitom ukazuje rovněž v kabině, která profituje z lepšího odhlučnění. To je nicméně vše, po stránce mechanické pak zůstalo vše při starém. Stejně jako u Sandera lze pod kapotou počítat pouze s litrovými tříválci v atmosférické a přeplňované formě.

Jakkoli novinek není mnoho, sedan díky odlišné masce s novým logem působí hodnotnějším dojmem. Jeho cena pak v Česku nejspíše bude startovat okolo 300 tisíc korun, což ostatně odpovídá i rumunskému trhu, kde vůz již k mání je. Kupříkladu verze Tce 90 CVT osazená jak turbo-tříválcem, tak automatem, je ve své domovině k mání za zhruba 16 000 Eur (cca 389 000 Kč). Sandero se stejnou motorizací u nás vychází na 375 900 Kč.


Strůjce novodobého úspěchu Dacie se konečně ukázal naživo v novém, stojí za pozornost - 1 - Dacia Logan 2022 prvni foto 01Strůjce novodobého úspěchu Dacie se konečně ukázal naživo v novém, stojí za pozornost - 2 - Dacia Logan 2022 prvni foto 02
Zájem o Logan zjevně již není tak silný jako dříve, i proto se vůz ocitl na konci fronty při příchodu v inovovaném provedení na trh. Oficiálních fotek modernizované verze je tedy poskrovnu, české ceny pak zcela chybí, auto ale můžete naživo spatřit do detailu na videu níže. Foto: Dacia

Zdroje: Norby Toth@Youtube, Dacia

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.