Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Subaru WRX STI Coupe 2015: zřejmě nevznikne, ale dívá se na něj hezky (ilustrace)
17.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné kupé s logem Subaru tu bylo dvakrát, pokaždé v limitované edici. Do třetice se jej ale kvůli nákladům a vytížení značky nejspíš nedočkáme.
Pokud patříte mezi zapřísáhlé subaristy, pak asi velmi rádi vzpomínáte na závěr 90. let minulého století. Tehdy značka s plejádou hvězd ve znaku slavila na světových závodních kolbištích jeden úspěch za druhým, a to ne jen boucháním šampaňského či potřásáním rukou Colinu McRaeovi či Richardu Burnsovi, ale také speciálními edicemi modelu Impreza. Obzvláště žádaná byla hlavně verze 22B, jejíchž 424 exemplářů vzniklo v roce 1998 v rámci oslav třetího konstruktérského titulu v řadě.
Tento model se přitom chlubil nejen zvětšeným objemem motoru (na 2,2 l), ale především karoserií s jedním párem dveří, což z něj dělá skutečnou raritu. Stejně jako z verze WRX P1, která se objevila o dva roky později, a za níž stála britská společnost Prodrive. Ta kupátku nadělila výkon 280 koní a hlavně podvozek naladěný na horší kvalitu anglických silnic. Ani tohoto modelu se však nevyrobilo mnoho, neboť vznikla pouze tisícikusová edice.
Proč ale tyto legendy minulosti zmiňujeme? Především kvůli počítačové retuši, za kterou stojí maďarský nadšenec X-Tomi. Ten novému Subaru WRX STI odčaroval jeden pár dveří a posunul prostřední sloupek. Výsledkem je model, na který se dívá snad ještě lépe než na standardní sedan. Dané pohledy by však měla provázet slza v oku, neboť kupé zřejmě nikdy nevznikne.
Do budoucna samozřejmě nechceme nic předjímat, s ohledem na situaci Subaru je však představení další karosářské verze více než nepravděpodobné. Japonská automobilka se totiž netopí v penězích, aby si mohla dovolit vývoj okrajové verze, jejíž příjmy sotva pokryjí náklady. Navíc Subaru nemá ani výrobní kapacity, čímž je zřejmě celá věc daná. Bohužel.

Subaru WRX STI Coupe vypadá působivě, výroby se ale zřejmě nedočká
Subaru Impreza WRX 22B a P1 vznikly na sklonku 90. let minulého století v omezených sériích
Zdroj: X-Tomi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 11 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
před 3 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 6 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 8 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva