Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV či sedan McLaren? Můžete je mít, platit ale budete stovky milionů
2.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na sériově vyráběné SUV zapomeňte, divize McLaren Special Operations ovšem zvládne jakoukoliv karoserii i výkon. Levné to ale nebude ani náhodou.
Britská automobilka již několikráte naznačila, že SUV do jejího standardního programu nepatří. To ale kupodivu neznamená, že bychom se takového modelu s logem McLarenu nemuseli dočkat. Šéfdesignér Robert Melville totiž uvedl, že možné je vše, ovšem pouze skrze divizi MSO. Levné však takové dílo rozhodně nebude, neboť použita by nemohla být stávající architektura, místo toho by značka musela navrhnout zcela nový karbonový monokok.
„Divize MSO před pár lety přišla s vozem, který odkazuje na zakázkové karosářství let z počátku automobilismu. Pokud budete chtít, může vám MSO navrhnout zcela novou karoserii a navýšit či naopak ponížit výkon. Můžeme vám navrhnout cokoli, co budete chtít, pokud na to budete mít peníze,“ upřesňuje celou záležitost Melville. A přitom dodává, že kupříkladu čtyřmístné SUV by vyšlo na „miliony a miliony liber“.
Do sériové produkce ovšem sedany či crossovery ani náhodou nemíří, nezapadly by totiž do stávající nabídky počítající s řadami Sport Series, Super Series a Ultimate Series. Tedy mezi sporťáky, supersporty a hypersporty. Pohonné ústrojí by ovšem z těchto modelů vycházelo, neboť by opětovně šlo o spárování 3,8litrového přeplňovaného osmiválce a sedmistupňové automatické převodovky.
Výkon by logicky závisel na vašich požadavcích, dorazit by tedy klidně mohlo i 675 koní z varianty LongTail. Tento výkon by navíc byl spárován s nízkou hmotností, která je karbonem posedlému McLarenu vlastní. Rázem by tedy mohlo jít o nového krále Severní smyčky Nürburgringu, i když takový projekt nejspíše skutečně zůstane jen ve fázi snění.








SUV s logem McLarenu se již ukázalo na celé řadě neoficiálních ilustrací, do série však dorazí jen na přání velmi movité klientely
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejčtenější články
Francouzům asi přeskočilo, další novinkou Alpine je otylá absurdita s hmotností nejmíň 2,1 tuny
28.5.2025Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
28.5.2025Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva