Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
SUV Ferrari, které automobilka nepovažuje za SUV, si to na letišti rozdalo se 7 dalšími luxusními výkonnými SUV
10.6.2024 | Petr Prokopec
Pokud hledáte dynamického krále moderních SUV, lepší srovnání si snad ani nelze představit. Italové tedy vnímají své Purosangue spíš jako sporťák se zvednutým podvozkem, aby se vyhnuli jisté stigmatizaci, je však otázkou, zda si tím nakonec spíš nezavařili.
Letos v září uplynou již dva roky od chvíle, kdy nás Ferrari oficiálně seznámilo se svým tehdy novým modelem Purosangue. Italové jej ani po takové době nechtějí nazývat SUV, neboť z jejich úhlu pohledu se jedná o tradiční sporťák, jen přizvednutý, zformovaný do tvaru hatchbacku, a osazený čtyřmi dveřmi a pěti sedadly. Že jinde přesně tomu odpovídá definice SUV, nechtějí v Maranellu ani slyšet, pro něj je to nanejvýš „FUV” a hotovo. A protože automobilka založila svou reputaci na faktu, že zákazník nemá nikdy pravdu, nemá smysl se s ní dále hádat.
Místo toho tedy zmíníme, že Matu Watsonovi z britského Carwow se povedlo pro jeho zatím poslední rozstřel postavit na startovní čáru opravdu neobvyklou a neobvykle početnou skvadru - jde totiž o sedm pravověrných SUV a zmiňované Ferrari. Purosangue je přitom jediným vozem, který se dočkal dvanáctiválcového motoru. Ten navíc disponuje atmosférickým plněním, ve všech ostatních ohledech přišel ke slovu přeplňovaný osmiválec. Jeho objem i výkon se přitom liší dle toho, který model jej používá.
Nejčastěji kola roztáčí čtyřlitrový osmiválec, kterým disponuje jak Lamborghini Urus Performance, tak Porsche Cayenne Coupe. A do vínku jej dostal rovněž Aston Martin DBX 707 a Mercedes-AMG G63. Nejedná se nicméně o tentýž agregát, jak koncern VW, tak třícípá jednotka používají svůj vlastní motor. Britové pak lehce upravili jednotku od AMG, načež v jejich případě dává daleko víc koní. Spárována je pak s nižší hmotností i lepší aerodynamikou.
BMW X6 M Competition a Range Rover Sport SV pak dostaly k dispozici tentýž 4,4litrový agregát, jen jinak naladěný. Land Rover Defender ovšem ještě počítá s pětilitrovou jednotkou, která je mementem doby, kdy značku vlastnil Ford. I přes největší objem jde nicméně o nejslabší osmiválec, který je navíc spárován s nejvyšší hmotností. Asi tak ve finále nepřekvapí, že při rozstřelu na čtvrt míli skončil Defender až na posledním místě.
Purosangue skončilo díky nejvyššímu výkonu a nejnižší hmotnosti na prvním místě, nicméně jen o pár centimetrů před Astonem Martin, který tak má na kontě stejný čas. O pouhou desetinu (11,7 s versus 11,8 s) později pak protnulo cílovou pásku BMW, které lze považovat jako skutečného vítěze testu, a to i díky ceně, která je 2,4krát nižší než u Ferrari. Co naopak trochu nepříjemně překvapilo, to je Lambo, které skončilo na šesté příčce. Čekalo se od něj víc.






Ať už vnímáte Ferrari Purosangue jako SUV či nikoli, jisté je jedno - své nejbližší soupeře dynamicky poráží, i když ne o parník. Za pár centimetrů náskoku je ovšem třeba zaplatit opravdu nemalé peníze. Foto: Ferrari
Zdroj: Carwow@YouTube
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Bentley právě realizovalo největší objednávku ve své historii, jediný zákazník si najednou převzal 9 aut
před 38 minutamiPoláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
včeraKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
včeraNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
včeraFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva