Řidič Ferrari s motorem V12 ještě bez turba se v běžném provozu rozjel na 337 km/h, je to letecký den

Pokud někdo s vážnou tváří tvrdí, že auta bez turba nejedou, po zhlédnutí těchto záběrů bude muset přehodnotit svůj názor. I když to ani zdaleka není poslední výkřik techniky Ferrari, jeho představení na německé dálnici je dechberoucí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Řidič Ferrari s motorem V12 ještě bez turba se v běžném provozu rozjel na 337 km/h, je to letecký den

29.8.2022 | Petr Miler

Řidič Ferrari s motorem V12 ještě bez turba se v běžném provozu rozjel na 337 km/h, je to letecký den

/

Foto: Ferrari

Pokud někdo s vážnou tváří tvrdí, že auta bez turba nejedou, po zhlédnutí těchto záběrů bude muset přehodnotit svůj názor. I když to ani zdaleka není poslední výkřik techniky Ferrari, jeho představení na německé dálnici je dechberoucí.

Bývaly časy, kdy i Ferrari mohlo pomýšlet na titul nejrychlejšího silničního auta planety. Jenže to bylo v době, kdy „stačilo udělat” vůz jako Ferrari F40 s výkonem okolo 480 koní. Dnes si můžete podobně početné stádo relativně levně pořídit v upraveném kompaktu od Audi nebo Mercedesu. A ačkoli s ním dozajista nedostanete moderní obdobu F40, naznačuje to cosi o tom, že aktuální špička je úplně jinde - dynamika těchto vozů nebude zase tak jiná.

O titul největšího silničního rychlíka planety se nyní utkávají extrémní stroje od SSC, Hennessey nebo Bugatti s výkony v řádu tisíců koní, nejrychlejší Ferrari musí zůstat více při zemi. Nejinak tomu bylo v roce 2012, kdy se světu představil model F12 Berlinetta coby nejrychlejší silniční Ferrari historie. Ani to ale neznamená, že by šlo pomalý, natož pak nezajímavý stroj. Opak platil tehdy a platí i dnes.

S výkonem 740 koní minimálně v případě maximální rychlosti snadno překoná i někdejší F40 a jak budete moci spatřit na přiloženém videu, i v případě akcelerace je to pořád letadlo, které nelétá. O snímek se postarali lidé z AutoTopNL a v běžném, třebaže mírném provozu se s vozem opakovaně dostali až k rychlostem blížícím se 340 km/h. Pokud správně vidíme, maximem je 337 km/h. A zvukový projev je kapitola sama pro sebe, tolik radost jen skrze ušní bubínky vám žádné auto s turbem nenavodí.

Podívejte se na to sami a kochejte se. S modelem F12 i jeho nástupcem je dnes konec. A byť to nakonec neznamená úplný konec motorů V12 bez turba, jak se zprvu zdálo, i tak zůstane v historických análech zapsán jako jeden z posledních velkosériových vozů značky, kterému byl tento tradiční pohon Ferrari dopřán.


Řidič Ferrari s motorem V12 ještě bez turba se v běžném provozu rozjel na 337 km/h, je to letecký den - 1 - Ferrari F12 Berlinetta Autobahn oficialni ilu 01Řidič Ferrari s motorem V12 ještě bez turba se v běžném provozu rozjel na 337 km/h, je to letecký den - 2 - Ferrari F12 Berlinetta Autobahn oficialni ilu 03Řidič Ferrari s motorem V12 ještě bez turba se v běžném provozu rozjel na 337 km/h, je to letecký den - 3 - Ferrari F12 Berlinetta Autobahn oficialni ilu 05
Ferrari F12 Berlinetta asi nikdy nezevšední, zvláště ne, když jde pořád o vůz poháněný motorem V12 bez turba. Nejenže skvěle zní, přes 10 let na krku i dnešní optikou parádně jede, jak můžete vidět níže. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše