Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Svět má asi nové nejlépe zrychlující silniční auto, i když to oficiální parametry neslibují
5.2.2021 | Petr Prokopec
Ne, že by to oficiálně bylo pomalé auto, na stovku má zrychlit za 2,5 sekundy, jenže smetánka nejrychlejších strojů se dostává až k dvousekundové metě. Ferrari SF90 Stradale ale v reálu také, dokonce na kluzkém povrchu a s plnou nádrží.
Portoriko má řada lidí zafixované jako exotickou destinaci, již před třemi lety poměrně výrazně poničily hurikány Irma a Maria. A jelikož v té době prakticky většina silnic zmizela z povrchu zemského, asi málokdo by zemi tipoval na autařský ráj. Nicméně už jen fakt, že hromadná doprava na Portoriku prakticky neexistuje a po železnici se převáží pouze náklad, moc jiných možností není. Silniční infrastruktura je tedy pro celou zemi bytostně důležitá, a proto došlo k její rychlé obnově. Dnes tak na následky hurikánů prakticky nenarazíte.
Právě do Portorika vyrazili z nadšenci z DragTimes, neboť tam dostali příležitost usednout za volant plug-in hybridního Ferrari SF90 Stradale. Zemi pak opouštěli v nemalém šoku, protože po prosincovém testu McLarenu 765LT nepředpokládali, že existuje něco rychlejšího s právem nosit registrační značku. Britské kupé totiž zvládlo zrychlit na stovku (respektive na 97 km/h) za 2,6 sekundy a čtvrtmíli pokořilo za 9,88 sekund. Jakkoliv jsou ale tyto časy více než působivé, na Ferrari nestačí.
První disciplínu zvládl italský bolid již za 2,1 sekundy a druhou za 9,33 sekundy. To je něco neskutečného, zvláště s ohledem na vcelku kluzký povrch a plnou palivovou nádrž. Obojí pochopitelně rychlému sprintu nepomáhá, ovšem i tak Ferrari zvládlo bez problémů pokořit pomalu to nejlepší, co McLaren nabízí. A v tuto chvíli ani nevíme o ničem jiném se schválením pro silniční provoz, co by pomohlo pomýšlet na skoro devítisekundový sprint na čtvrtmíli.
Dle oficiálních parametrů má přitom vůz zdolat stovku za 2,5 sekundy. O to se přitom stará nejen čtyřlitrový osmiválec naladěný na 780 koní, ale rovněž trojice elektromotorů. Spolu s nimi a s bateriemi o kapacitě 7,9 kWh pak SF90 Stradale váží 1 570 kilogramů, bez alternativního pohonu by však jeho hmotnost byla o 270 kg nižší. V té chvíli by však kupé postrádalo 220 koní dodávaných elektromotory a hlavně pohon všech kol, bez nichž by nikdy nemohlo pomýšlet na zmíněná čísla.










Ferrari SF90 Stradale disponuje působivou dynamikou, z jeho vzhledu jsou však fanoušci značky poněkud rozpačití. Možná mu to odpustí, až zjistí, že ve skutečnosti ještě rychlejší. Foto: Ferrari
Zdroj: DragTimes@YouTube
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 10 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Opuštěný sklad vydal poklad v podobě desítek nejetých automobilových pecek včetně zánovního BMW M5 E39 či nového Fordu GT
19.8.2025Majitelé moderních VW se děsí sahat na volanty svých aut kvůli jejich nebezpečnosti, na automobilku podávají hromadnou žalobu
19.8.2025VW odhaluje nový T-Roc, jako bychom ho dávno neviděli celý bez maskování. Viděli, navíc ani nejde o nové auto
19.8.2025Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025Automobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
19.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring