Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Také Opel Mokka jede na vlně úspěchu, ulovil 200 tisíc zákazníků za 18 měsíců
23.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Neptejte se nás, proč tomu tak je, ale takřka jakékoli kompaktní SUV, které přijde na trh, okamžitě zaznamená úspěch. Mokka není výjimkou, právě naopak.
Nechceme se opakovat, ale obliba SUV takřka jakéhokoli typu racionálně nedává prakticky žádný smysl. Kolega se o tom podrobněji rozepsal v úvodu nedávného testu Opelu Insignia Country Tourer, a tak dnes pouze telegraficky - volbou takového vozu dostanete auto, které je oproti klasickým modelům srovnatelné třídy obvykle stejně prostorné, má však větší rozměry i hmotnost, a tak je méně dynamické, méně efektivní a ani jeho jízdní vlastnosti na silnici nejsou tak přesvědčivé. Automobilka si za něj navíc naúčtuje větší peníze, a tak si za výše zmíněné ústupky ještě připlatíte. Co pak dostanete navíc, terénní schopnosti? Ty naprostá většina SUV má asi takové jako zmíněný Country Tourer - jen o něco málo „přizvedlý” podvozek určený pro silniční vozy více než polní či lesní cestu nezvládne, ostatně si hlavně v nižších třídách musí vystačit i s jednou poháněnou nápravou.
V takovém obchodu vidíme samá plus pro automobilku, která „přifouklý” kompakt s dávno vyvinutou technikou prodá za výrazně vyšší cenu než ten skutečný. Výhodou pro zákazníka je snad jen ona velikost, která ale k ničemu jinému než pocitu koupě většího vozu neprospívá. Očekávali bychom, že malá kompaktní SUV budou za takových okolností jedním velkým propadákem, opak je ale pravdou.
Před pár dny jsme psali o druhém navýšení výroby Renaultu Captur, teď můžeme přidat i podobou zprávu o konkurenčním Opelu Mokka. Loni v květnu zaznamenal 100 000 objednávek, teď po dalších devíti měsících eviduje dvojnásobek. Za rok a půl na trhu tak oslovil 200 000 zákazníků, a to věru není málo. Nechceme tedy přehánět a říkat, že tento segment vládne trhu, úplně nejprodávanější modely jsou z klasických vod, faktem ale je, že jiného tak rostoucího segmentu dnes na evropském trhu není.
Abychom nedělali z oněch 200 tisíc zákazníků hlupáky, ani Mokka si v našem testu nevedla špatně, okouzlit ale nezvládla, stejně jako kterýkoli jiný vůz téhož segmentu - negativa koncepce pořád převyšují případná pozitiva. Dále už jen dodáme, že s daným odbytem má Mokka podíl na trhu 11,3 procenta a zejména na severu Evropy (Finsko, Norsko) je lídrem svého segmentu. Hitem je také pod značkou Vauxhall ve Velké Británii (podíl 17 procent) a v Německu je vůbec nejprodávanějším SUV napříč třídami.









Opel Mokka v našem testu nepřekročil stíny vymezené jeho kategorií, zákazníci ale zjevně více nežádají
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
