Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek
5.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vyrábět supersporty se jeví být dobrým byznysem. Prakticky všechny představené sporťáky na ženevském autosalonu sklidily velkou pozornost a slaví i obchodní úspěchy.
Letošní ženevský autosalon se sice tváří jako Mekka environmentalismu, když významná část novinek hraje na ekologickou notu, většinu pozornosti ale sklidily vozy úplně jiného ražení. Je to tak trochu „veletrh supersportů”, ostatně se sami podívejte po našich článcích s tím nejzajímavějším z Ženevy. Ferrari FF, Lamborghini Aventador, Pagani Huayra, Gumpert Tornante, Aston Martin Virage, Jaguar XKR-S nebo Wiesmann Spyder si získaly velký zájem návštěvníků a ačkoli konvenčních nebo naopak novátorských vozů je v Ženevě také dost, zazářit z nich dokázal jen málokterý.
Zájem o tyto vozy přitom není „platonický”, automobilky je dokážou i dobře prodávat. Ferrari má přes 1 000 objednávek na FF, Lamborghini hlásí dodání Aventadoru nejprve v roce 2012 a do partičky úspěšných se nově přidalo i dítko Horacia Paganiho jménem Huayra. Mluvčí automobilky již po skončení tiskových a odborných dnů ženevského autosalonu prohlásil, že firma přijala padesát závazných objednávek přičemž kapacita současné výroby je 25 vozů ročně. Pokud byste tedy o Huayru měli zájem, dříve než v roce 2013 s dodáním nepočítejte.
Mluvčí Pagani dále uvedl, že frima počítá s produkcí otevřené Huayry Roadster, ale zatím nedokáže říci přesně, kdy by se měla začít vyrábět. V plánu je sice stavba nové továrny, ale veškerou pozornost na sebe v poslední době strhl vývoj nového modelu.
Pokud byste dle vysokého zájmu o luxusně-sportovní vozy usuzovali na konec ekonomického strádání Evropy, je třeba se porozhlédnout, odkud poptávka po těchto vozech pochází. V případě Huayry je většina zákazníků USA, Číny a Japonska, o starém kontinentu nepadlo slovo...
Připomeňme, že Huayra váží 1 350 kilogramů a pohání ji šestilitrový dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly. Maximální výkon je pak 700 koní, ve verzi Sport 730 koní. Zrychlení na stovku zabere 3,3 sekundy, maximální rychlost činí 370 km/h.





Pagani Huayra naživo v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 10 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB