Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Také Pagani Huayra hlasí na roky vyprodáno, stačilo 50 objednávek
5.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vyrábět supersporty se jeví být dobrým byznysem. Prakticky všechny představené sporťáky na ženevském autosalonu sklidily velkou pozornost a slaví i obchodní úspěchy.
Letošní ženevský autosalon se sice tváří jako Mekka environmentalismu, když významná část novinek hraje na ekologickou notu, většinu pozornosti ale sklidily vozy úplně jiného ražení. Je to tak trochu „veletrh supersportů”, ostatně se sami podívejte po našich článcích s tím nejzajímavějším z Ženevy. Ferrari FF, Lamborghini Aventador, Pagani Huayra, Gumpert Tornante, Aston Martin Virage, Jaguar XKR-S nebo Wiesmann Spyder si získaly velký zájem návštěvníků a ačkoli konvenčních nebo naopak novátorských vozů je v Ženevě také dost, zazářit z nich dokázal jen málokterý.
Zájem o tyto vozy přitom není „platonický”, automobilky je dokážou i dobře prodávat. Ferrari má přes 1 000 objednávek na FF, Lamborghini hlásí dodání Aventadoru nejprve v roce 2012 a do partičky úspěšných se nově přidalo i dítko Horacia Paganiho jménem Huayra. Mluvčí automobilky již po skončení tiskových a odborných dnů ženevského autosalonu prohlásil, že firma přijala padesát závazných objednávek přičemž kapacita současné výroby je 25 vozů ročně. Pokud byste tedy o Huayru měli zájem, dříve než v roce 2013 s dodáním nepočítejte.
Mluvčí Pagani dále uvedl, že frima počítá s produkcí otevřené Huayry Roadster, ale zatím nedokáže říci přesně, kdy by se měla začít vyrábět. V plánu je sice stavba nové továrny, ale veškerou pozornost na sebe v poslední době strhl vývoj nového modelu.
Pokud byste dle vysokého zájmu o luxusně-sportovní vozy usuzovali na konec ekonomického strádání Evropy, je třeba se porozhlédnout, odkud poptávka po těchto vozech pochází. V případě Huayry je většina zákazníků USA, Číny a Japonska, o starém kontinentu nepadlo slovo...
Připomeňme, že Huayra váží 1 350 kilogramů a pohání ji šestilitrový dvanáctiválec s dvěma turbodmychadly. Maximální výkon je pak 700 koní, ve verzi Sport 730 koní. Zrychlení na stovku zabere 3,3 sekundy, maximální rychlost činí 370 km/h.





Pagani Huayra naživo v Ženevě
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 8 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Věřte nebo ne, ale tuhle nevzhlednou věc na auto nově prodává přímo BMW za desítky tisíc korun
1.6.2025Unikla podoba další novinky levné značky VW. Vzala znovu starou škodovku a udělala z ní ještě úplně jiné auto
1.6.2025Další slavnou západní značku stíhá osud Škody, na největším trhu světa je na hranici úplného kolapsu
1.6.2025Aukce ukázala skutečný zájem o nové BMW M5, majitel rychle přišel o obrovské peníze. A bude jen hůř
1.6.2025Nový Ford Mondeo je až nečekaný prodejní hit, při ceně od 450 tisíc Kč se ale nakonec není čemu divit
1.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva