Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle rychlé je nové BMW M5 ve srovnání s autem, které možná máte doma
24.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O tom, ze je nová M5 rychlá, nemá smysl diskutovat, ale jak moc je rychlá? Přímé srovnání s obyčejným autem dává její dynamiku do správných souvislostí.
Dynamika aut se navzdory veškerým úkrokům stranou posunula v posledních letech o mílový krok kupředu. Je až absurdní, jak rychlé dnes dokáží být ostré verze obyčejných rodinných aut, o supersportech ani nemluvě. Kdesi mezi těmito dvěma světy se nachází ostré verze sedanů a kombíků vyšší střední třídy, jejichž výkony též atakují stratosféru.
Nedávno jsme viděli, jak dvoutunové kombi plné lidí na sprintech zkazilo den všem, protože šlo o neobyčejně schopný Mercedes-AMG E63 S. Jeho přímým konkurentem je podobně vyšlechtěné BMW M5, které s více jak 600 koňmi při jízdě připomíná vesmírnou loď. Je vždy zajímavé podívat se na tato auta v samostatné akci nebo v přímém srovnání mezi sebou, ale ruku na srdce, řekne vám to něco? Číslíčka na tachometru bobtnají jak bankovní konto Andreje Babiše, podobně jako v jeho případě si ale stěží dokážeme od monitoru představit, co to v praxi znamená.
Proto je tu dnešní video, které srovnává dynamiku nové M5 s obyčejným Volkswagenem Golf 2,0 TDI s výkonem 150 koní. Absurdní? Jako klání ve sprintu jistě, ale o to tu nejde - cílem není ukázat, že je M5 rychlejší, ale o kolik je rychlejší. A to už je docela zajímavá podívaná.
Absence nějakých 450 kobyl, pohonu všech kol, krátce zpřevodovaného automatu s osmi stupni, systému elektronicky řízeného startu a dalších asi 150 drobností, které dynamiku BMW M5 definují, je drtivě znát. Zrychlení obou vozů je srovnatelné jen v momentě, kdy oba stojí, jinak M5 po 3,6 sekundy atakuje stovku a Golf nejede ani polovinu této rychlosti. A tak to vlastně zůstává skoro pořád - BMW stačí na 160 km/h 7 sekund, to Golf stále zdaleka nejede ani stovkou a když mnichovská mašina protne hranici 300 km/h, skromný wolfsburský hatchback se teprve blíží ke 190 km/h.
Jsou to dva úplně jiné světy a pravděpodobně žijete v tom druhém. Takto se lze nejlépe podívat, jak to vypadá v tom první - spojení „úplně jinak” jsou v tomto případě asi slabá slova...






Dynamika nové M5 je na pořád rodinné auto neskutečná, vedle Golfu 2,0 TDI doslova létá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 7 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nejnovější články
Muž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
před 3 hodinamiJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
před 4 hodinamiSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
před 6 hodinamiI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 7 hodinamiPorsche už láká na elektrický Cayenne. Větší úspěch mu nemůže zajistit ani česká krasavice, ani legenda Top Gearu
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva