Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Takhle velký rozdíl v dynamice dělí nový supersport a 12 let starý hypersport
24.9.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Vůz jako Mercedes-AMG GT S je pro většinu z nás krásným snem, vedle Bugatti Veyron je ale za statistu. I když je Veyron dnes už 12 let starý.
Mercedes-AMG GT S jsme kdysi podrobili redakčnímu testu. Nazvali jsme jej „konečně AMG pro řidiče” a samostatně ukázali, jak rychle tento vůz zrychluje až za hranici 300 km/h. Je to vskutku žádoucí a velmi rychlý stroj, nefalšovaný supersport, auto snů. Jenže vedle této kategorie je tu ještě jedna - třída hypersportů, těch absolutně nejrychlejších aut planety, která jsou obvykle vyrobena nanejvýš v pár stovkách kusů. A ta jsou prostě ještě o kus jinde, třebaže vznikla dávno před tímto moderním supersportem,
Nevěříte? Pak se podívejte na přiložené video. V něm můžeme spatřit právě AMG GT v silnějším provedení S vedle původního Veyronu 16.4. Není to tedy verze Super Sport, Grand Sport Vitesse či jakákoli jiná pozdější evoluce, ale skutečně „základní” Veyron s 1 001 koněm výkonu, který se začal vyrábět v roce 2005. To je z dnešního automobilového pohledu dávnověk - tehdy ještě BMW vyrábělo jako „něco” model M3 E46, který dnes dynamicky strčí do kapsy Leon Cupra s třetinovou cenovkou. Hypersport ale jaksi zůstal pořád hyper...
Rozdíl v dynamice oproti AMG GT S je ohromný. I když Gustav z GT Boardu za voalntem Mercedesu ulije start, v podstatě si ani neškrtne a po chvíli je za Veyronem tak daleko, že to vzdá a „jede domů”. Nakonec, Veyron má skoro dvojnásobek výkonu a asi jen čtvrttunu nadváhy, k tomu pohon 4x4... Ne, některé stroje vážně hned tak nezestárnou - hypersporty byly jiná liga a zjevně ji zůstávají i nadále.







I mezi moderním supersportem a hypersportem minulé dekády je dnes obrovský dynamický rozdíl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 28 minutami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před hodinou
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 3 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
