Takovýhle „fešák” by mohl být sedan od Mini, automobilka o něm opravdu uvažuje (ilustrace)

Nová varianta by sdílela rozvor s Mini Clubman, v rámci délky by pak narostla na 4 300 mm. Její design by ovšem mohl být kamenem úrazu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Takovýhle „fešák” by mohl být sedan od Mini, automobilka o něm opravdu uvažuje (ilustrace)

21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Takovýhle „fešák” by mohl být sedan od Mini, automobilka o něm opravdu uvažuje (ilustrace)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová varianta by sdílela rozvor s Mini Clubman, v rámci délky by pak narostla na 4 300 mm. Její design by ovšem mohl být kamenem úrazu.

Soudobé plány Mini již nepočítají s tak květnatým portfoliem jako kdysi. Dočkat bychom se měli pouze pěti „superhrdinů“, mezi něž dle původních reportů měly patřit třídveřový a pětidveřový hatchback, kabriolet, Clubman a Countryman. Jak se ovšem nyní ukazuje, Mini začíná považovat třídvířko a pětidvířko za jednu modelovou linii. A to znamená, že nám tu jeden „superhrdina“ chybí. Nové spekulace přitom naznačují, že by jím mohl být sedan.

Tyto dohady nejsou ryzí novinkou, o dané karosářské verzi se mluvilo také u obou předchozích novodobých generací. Nicméně na realizaci dosud nedošlo. Nyní by ovšem mohl nastat obrat, neboť po odchodu variant Coupe, Roadster a Paceman nabídka značky značně prořídla. Jistým vodítkem by přitom mohly být oslavy 100. výročí založení BMW, v jejichž rámci by Mini mělo přijít s unikátním konceptem.

Aktuálně se přitom ví pouze tolik, že danou studii uvidíme někdy okolo autosalonu v Paříži. Že by jím byla vize sedanu, je nepravděpodobné, ovšem jisti si zatím nemůžeme být ničím. Tony Sesto z Mini na jednu stranu označil zvěsti o sedanu za spekulace, na druhou stranu ale dodal, že by takový vůz v nabídce automobilky dával smysl a myšlenky na něj tedy nejsou Mini cizí.

Pokud by se spekulace potvrdily, pak by čtyřdvířko velmi pravděpodobně dostalo do vínku rozvor Clubmanu o rozměru 2 760 milimetrů. Na délku by pak novinka narostla na 4 300 mm, pročež by patřila mezi nejkratší sedany na trhu. Primárně by se pátý „superhrdina“ měl zaměřit na americký a čínský trh, kde je daná karosářská verze v nemalé oblibě. Nicméně Mini počítá s tím, že by sedan byl k mání po celém světě.

Otázkou pochopitelně je, jak by si Mini poradilo s designovým ztvárněním takového vozu - stvořit atraktivní malý sedan bývá vždy oříškem a minimálně ilustrace Thea China žádnou pěknou vidinu nepředkládá. Ale to neznamená, že by skutečné auto nemohlo být atraktivní...


Takovýhle „fešák” by mohl být sedan od Mini, automobilka o něm opravdu uvažuje (ilustrace) - 1 - Mini Sedan render 01Takovýhle „fešák” by mohl být sedan od Mini, automobilka o něm opravdu uvažuje (ilustrace) - 2 - Mini Sedan render 02
Kreace, kterou vykouzlil Theo Chin, atraktivitou skutečně nehýří

Takovýhle „fešák” by mohl být sedan od Mini, automobilka o něm opravdu uvažuje (ilustrace) - 3 - Mini Sedan render 00
Ilustrace Autocaru vypadá trochu zajímavěji

Ilustrace: Theophilus Chin, Zdroje: Autocar, Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.