Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Tesla začala vyrábět baterie na staveništi jménem Gigafactory. A mělo to tak být
6.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již na sklonku roku začal v obří továrně v Nevadě testovací provoz. Ten byl nyní změněn na sériový, jeho kapacita do konce roku 2018 stoupne na 35 gWh.
Vývoj stavby megalomanské továrny je zajímavá záležitost. Elon Musk v její podobě opětovně přišel se závazky, které se stejně jako mnohé předchozí zdály nereálné. Ostatně v Nevadě to přes „slavnostní otevření” v létě vypadalo jako na staveništi a vlastně se od té doby mnoho nezměnilo. Ještě před pár týdny byly dokončeny jen 4 z 21 bloků a dnes to tam nevypadá jinak.
Nicméně projekt je koncipován tak, že ke spuštění výroby není nutné dokončení celé Gigafactory. A právě to se skutečně stalo. Tesla tak ještě v posledních dnech loňského roku vyprodukovala první várky testovacích článků známých pod označením 2170, aby je nyní zaměnila za ryze sériové produkty. Ty ovšem nebudou užity v automobilech.
Zpočátku budou používány v domácích systémech Powerwall 2 a Powerpack, výroba baterií pro vozy Tesly bude rozjeta později. Značka zároveň dodává, že v továrně rozléhající se na 4,55 milionech metrech čtverečních již nyní pracuje více než 2 900 lidí. Toto číslo vzroste ještě letos o další čtyři tisícovky, započítáni jsou do toho ovšem i stavební dělníci.
Podle plánů by ale v příštím roce mělo v Gigafactory pracovat 6 500 stálých zaměstnanců, přičemž továrna má zdvojnásobit celosvětovou produkci lithium-iontových baterií. Do konce roku 2018 by roční kapacita měla odpovídat 35 gWh, ta ovšem do roku 2020 stoupne dokonce na 50 gWh. Zároveň má v té chvíli v Gigafactory pracovat 10 tisíc lidí.













Takhle vypadala továrna Gigafactory před pár dny. Ačkoliv jde stále jen o staveniště kompletně hotové dle Tesly asi z 30 procent, výroba článků již odstartovala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 4 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech 10:41
- Největší talent superbiků 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
Nejnovější články
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 57 minutami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 2 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 3 hodinami
Co se stalo s taxíky bez řidiče poté, co město zasáhl pouhý výpadek proudu, je poněkud děsivé
před 5 hodinami
Max Verstappen bude dál potají jezdit s číslem 1, použil variaci na starý trik
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
