Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Toyota GRMN iQ 130G MT: ostré iQ je definitivně na světě
13.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Z tokijského autosalonu se hlásí další upravené vozy. Svůj přírůstek přidává také firma Gazoo Racing, která se už poněkolikáté pouští do Toyoty iQ.
Doplněno 14.1.: Původně jsme měli k dispozici pouze jednu fotku, takže zbytek vozu byl tak trochu neznámý. Firma Gazoo Racing ovšem zveřejnila video, kde se potvrzuje naše domněnka, že se jedná o původní vůz z obrázků patentového úřadu.
Přesný název laděného městského vozu je GRMN iQ 130G MT a jedná se již o druhou generaci laděného konceptu postaveného na základě nejmenší Toyoty. Tedy konceptu... Firma Gazoo Racing letos vyrobí omezenou stokusovou sérii, takže o pouhé výstavní návnadě na návštěvníky nemůže být ani řeči.
Malá hračka má pod kapotou originální čtyřválec o objemu 1,33 litru s variabilním časováním ventilů, ale aby motor patřičně dostál pozměněnému vzhledu, o razantnější přefouknutí nasávacího traktu a válců se stará mechanicky poháněný kompresor. Z původních 98 koní a 123 netonmetrů se výkony vyšplhaly na 129 koní a 180 newtonmetrů a zbytek po jejich práci je v podobě horkých plynů odváděno novým výfukovým systémem. V zájmu dalšího vylepšení dynamiky byly v původní šestistupňové manuální převodovce vyměněna ozubená kolečka s těsněji poskládanými stupni, čas akcelerace na stovku a maximálku ale firma neuvedla.
Víme však alespoň to, že za novými šestnáctipacovými koly Enkei s černým eloxem je ukrytý modifikovaný brzdový systém Greedy a sportovní zavěšení se stavitelnými tlumiči a tužšími pružinami. Karoserie dostala kompletní bodykit, který svislým nasáváním výrazně pozměnil příď. Momentálně máme k dispozici pouze jedinou fotografii, ale tisková zpráva se zmiňuje, že v zadní čísti přibylo zalomené křídlo a pod nárazníkem mohutný difuzor.
Mimochodem, vzpomínáte si? Před měsícem jsme zveřejnili počítačové obrázky Toyoty iQ GT Sport z patentového úřadu. Potvrzeno to sice není, ale vnějším designem evidentně nemají tyto dvě auta od sebe daleko.

Toyota GRMN iQ 130G MT
Snad příliš nepřestřelíme, když si budeme myslet, že GRMN je skutečná podoba před měsícem zveřejněných záběrů z patentového úřadu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 7 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 9 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 10 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
dnesVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1