Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby?

Z patentového úřadu unikly obrázky sportovní verze Toyoty iQ. Ta na českém trhu propadla, ale v Evropě a v USA pod značkou Scion se jí docela daří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby?

8.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z patentového úřadu unikly obrázky sportovní verze Toyoty iQ. Ta na českém trhu propadla, ale v Evropě a v USA pod značkou Scion se jí docela daří.

Za prvních devět měsíců letošního roku se na našem trhu prodaly jen čtyři kusy Toyoty iQ, což bylo i na zdrženlivé japonské vedení příliš málo. Městskému vozu nepomohla vyspělá konstrukce, chytře vyřešený interiér, velmi malý poloměr otáčení, ani rozměry takřka ideální do města - 340 tisíc za třímetrové auto s litrovým motorem bylo zkrátka příliš. Proto se v říjnu rozhodlo, že bude tento vůz potichu stažen z prodeje. Pokud se tedy opravdu objeví sportovní model, na český trh oficiálně zřejmě nedorazí a jedinou možností bude řešit to přes individuální dovoz.

Pochopitelně tvrdit, že Toyota opravdu představí sportovní verzi modelu iQ a vycházet přitom jen z obrázků patentového úřadu, může být velmi ošidné. Registrace patentu není podmíněna fyzickou existencí objektu a Japonci si tak možná pouze vytváří možnou pojistku do budoucnosti, nicméně ostřeji vypadající iQ není úplnou novinkou. Toyota představila sportovní koncept s výrazným bodykitem, 18“ koly, střešním spoilerem a centrálně umístěnou koncovkou výfuku již v roce 2009 (necelých dvanáct měsíců po uvedení sériového provedení) na frankfurtském IAA. Již tehdy se pochopitelně spekulovalo, jak moc to Toyota myslí vážně.

Obrázky patentového úřady odhalují poněkud jinak vypadající vůz, který svými rozšířenými blatníky, hluboce vykrojeným předním nárazníkem s dodatečným nasáváním po stranách a extrémním zadním difuzorem s dvojicí koncovek výfuků může někomu vzdáleně připomínat křivky ze supersportu LFA. I kdyby si ale někdo při podobné poznámce poklepával na čelo, nemůže upřít skutečnost, že tato Toyota vypadá velmi realisticky i díky použití konvenčních zpětných zrcátek a relativně běžné šířce použitých kol.

Reálnosti tohoto projektu nahrává také vyjádření nejvyššího šéfa a prezidenta Toyoty pana Akia Toyody, který při představení nové Toyoty GT 86 na tokijském autosalonu řekl: „Říká se, že mladí lidé dnes mají spoustu zájmů, ale auta mezi ně příliš nepatří. Jako výrobci automobilů je pro mě docela frustrující, když slyším podobná slova. Hlavně proto, že jsme se zavázali opět vyrábět auta, která nabídnou radost z jízdy.“ To jistě neznamená, že se to musí týkat rovněž modelu iQ, ačkoli zmiňované počítačové vizualizace této myšlence určitě nahrávají.


Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 1 - Toyota iQ GT 03Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 2 - Toyota iQ GT 04Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 3 - Toyota iQ GT 05Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 4 - Toyota iQ GT 06Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 5 - Toyota iQ GT 07Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 6 - Toyota iQ GT 08
Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 7 - Toyota iQ GT 01Toyota iQ GT na uniklých patentových snímcích: verze Sport nakonec do výroby? - 8 - Toyota iQ GT 02
Sportovní koncept existuje již od roku 2009, proto nemusí být myšlenka iQ GT vůbec směšná

Zdroj: Carscoop

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.