Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu

Japonci chtějí dát příležitost mladým talentům a také zviditelnit svou značku. Od příštího roku proto rozjíždí závodní seriál TMG Cup, s GT 86 v hlavní roli.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu

10.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci chtějí dát příležitost mladým talentům a také zviditelnit svou značku. Od příštího roku proto rozjíždí závodní seriál TMG Cup, s GT 86 v hlavní roli.

Evropská sportovní divize Toyota Motorsport GmbH se sídlem v Kolíně nad Rýnem, která se prezentuje pod zkratkou TMG a má na svědomí třeba Lexus LS TS-650, představila letos v srpnu vyladěný model GT 86 pod označením CS-V3.

Relativně lehce dostupný automobil byl určen pro privátní týmy začínající se závoděním a díky homologaci se mohl zúčastnit třeba čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Mezi nejrychlejší tento vůz nepatří, pohání jej sériový motor o výkonu 200 koní, konstrukční oddělení TMG jej nicméně odlehčilo, nepatrně vylepšilo rozložení hmotnosti mezi nápravy na ideálních 50:50 a použilo nezbytné prvky výbavy, jako je třeba ochranný rám, hasicí systém či závodní sedadlo s vícebodovými pásy.

Samozřejmě 24 hodin na Nordschleife se nejezdí zase tak často, aby se soukromníkům závodní GT 86 vyplácelo pořizovat, od příštího roku by to ale mohlo být o něco zajímavější. Toyota Motorsport se rozhodla v rámci seriálu VLN (Langstrecken Meisterschaft Nürbugring) uspořádat značkové závody TMG Cup.

Šampionát se pojede od března do října 2013, jeho součástí je deset závodů a cílem je kromě jiného přitáhnout mladé nadějné talenty. Toyota kromě dodávky aut (každé za 45 815 Eur včetně daně, v přepočtu necelých 1,2 milionu) zajistí za 2 500 Eur kompletní servis, slevy na náhradní díly pneumatiky i asistenci během akcí.

Na obrázcích je stroj CS-V3 (homologace na vytrvalostní závod Severní smyčky pořád platí) modelového roku 2013. Motor je produkční, nový je pouze výfukový systém, Toyota však stále uvádí výkon 200 koní, ale aspoň ovladatelnost bude jistě lepší. Součástí výbavy je kompletně nový stavitelný podvozek, posílené brzdy s pancéřovanými hadicemi, hliníkové sedmnáctky s hladkými pneumatikami, certifikovaná klec, skořepina se šestibodovými pásy nebo rychloupínáky přední i zadní kapoty.

Toyota představila inovovaný vůz i své záměry na tuningové výstavě Essen Motor Show, termín dodávek prvních kusů známý není. Sportovní oddělení kromě zábavy slibuje také nadprůměrnou životnost svých aut, přičemž zaměstnanci údajně bez potíží již absolvovali přes sedm tisíc testovacích kilometrů.


Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu - 1 - Toyota TMG GT 86 CS-V3 01Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu - 2 - Toyota TMG GT 86 CS-V3 02Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu - 3 - Toyota TMG GT 86 CS-V3 03Toyota GT 86 TMG CS-V3: závodní GT 86 nyní i pro značkový pohár, přijde na 1,2 milionu - 4 - Toyota TMG GT 86 CS-V3 04
Závodní GT 86 zůstal sériový motor doplněný vylepšeným výfukovým systémem - Toyota závodníkům slibuje nadprůměrnou spolehlivost

Zdroj: Autoblog Spanish, Autoweek.nl

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše